B
BeastieBabe
Jo bestraffninga används av hästar och andra djur inom hästsläktet.. bara för någon vecka sedan sändes ett program om Zebror på Animal planet.. fölet kom bort från mamma pga att det var nyfiket och det hamnade i trubbel men klarade sig.. när fölet kom hem gav mamman den en symbolisk spark på benet för att visa att fölet varit olydigt.. och det vet jag att det förekommer även hos svenska ickerandiga hästar..
Jag utmanar inte en häst.. vart fick du det ifrån?
jag sa att jag går in till en häst och visar mig som ledare(om "ledare" för dig är någon som alltid utmanar så vet du nu att det inte var det jag menade).. utmanar hästen mig så måste jag säga ifrån och visa att jag inte tolererar det.. kastar jag mig ut när hästen hugger mot mig har jag förlorat..
Jag utmanar inte en häst.. vart fick du det ifrån?
jag sa att jag går in till en häst och visar mig som ledare(om "ledare" för dig är någon som alltid utmanar så vet du nu att det inte var det jag menade).. utmanar hästen mig så måste jag säga ifrån och visa att jag inte tolererar det.. kastar jag mig ut när hästen hugger mot mig har jag förlorat..