Släppt baggen, lamm 2009!

Sv: Släppt baggen, lamm 2009!

Vad gulliga de var!! Då släppte du baggen i juni-juli eller?

Gotlandsfår som vi har är svåra att få brunstiga, de är bara det 1 gång om året och det är på hösten mellan oktober-december. Därför blir det bara höstlamm här, eller vad man kallar det? Vi skickar ju i oktober.

Vi har några lamm som var lite för små för att skickas, som ska det vid påsk!

Du kan ju få den stora äran att starta lammtråd 2009! Eftersom du får nu och i januari. Vi får ju vänta ÄNDA till slutet av mars och april!

vi har presis släppt baggarna hos våra!
har ca 60 tackor, mest texel korsningar.

Vad gulliga de var!! Då släppte du baggen i juni-juli eller?

Gotlandsfår som vi har är svåra att få brunstiga, de är bara det 1 gång om året och det är på hösten mellan oktober-december. Därför blir det bara höstlamm här, eller vad man kallar det? Vi skickar ju i oktober.

Vi har några lamm som var lite för små för att skickas, som ska det vid påsk!

Du kan ju få den stora äran att starta lammtråd 2009! Eftersom du får nu och i januari. Vi får ju vänta ÄNDA till slutet av mars och april!

japp jag startar lammtråden o bombaderar den med lammbilder så ni får gå o suckta lääänge :angel::laugh:

mina pälsfår/texel släppte jag baggen till 15 juni men eft de inte brunstar året runt så har de inte lammat än men tror att det rör sig om max 2 veckor till.

ungtackorna som är Dorset/shropshire/texel släppte jag baggen den 20 juli så första lammet kom helt enligt planen
prillan

japp jag startar lammtråden o bombaderar den med lammbilder så ni får gå o suckta lääänge :angel::laugh:

mina pälsfår/texel släppte jag baggen till 15 juni men eft de inte brunstar året runt så har de inte lammat än men tror att det rör sig om max 2 veckor till.

ungtackorna som är Dorset/shropshire/texel släppte jag baggen den 20 juli så första lammet kom helt enligt planen
prillan

Ja gör det! Jag vill också att lammen ska komma nu, men det är ungefär 3 månader kvar! *suck*

Vi har försökt få våra får att börja brunsta tidigare, men det är omöjligt... Hade varit lite bättre om de kommer i början av Mars istället för slutet. Förra året kom första lammen 20 Mars så det är framflyttat 1 vecka ungefär.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 419
Senast: Manji
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 893
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama