slänger och skakar på huvudet

S

Suss

Har någon någon ide vad det här beror på? och vad man kan göra åt det störade!!!

Han gör bara i trav och galopp, vet inte om det är protest eller pigghet och glädje. I paddocken har han kickat en del i galoppen också.

Ett annat hyss han har för sig är att helt rätt vad det är vill han vända...hitills har jag lyckas säga åt honom och fått honom att gå fram. (det är inte när han är rädd som han gör detta). Man undrar varför han gör det...är det för tråkigt att vara ute på prommednad med mig?

Hur länge är lagom att rida paddocken om hästen inte är särskilt utbildad eller har gått mycket sparsamt?

Ibland undrar jag om olaterna skullle bli bättre med mer motion, men jag har inte tid mer än 2 i veckan och ägaren är skadad. Vad tror ni?

Det är en bongstyrig nordisvalack på 10 år!
 
Sv: slänger och skakar på huvudet

Jag skulle börja med att undersöka tänderna. om de var ok. skulle jag se till att använda ett snällt bett som hästen kan suga tag på lite tex d- ringat tränsbett. Det är svårt att säga något om vändandet utan att ha sett det.
 

Liknande trådar

Hästhantering Min syster har en foderhäst sedan ungefär 3 veckor tillbaka. Det är ett 12 årigt sto av rasen Estnisk sporthäst. Hon är tidigare tävlad...
2
Svar
24
· Visningar
4 304
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 528
Senast: scizofren
·
Träning Det ena stoet här hemma har en olat vi inte kan komma underfund med riktigt.. När man rider ut på henne i sällskap med en annan häst så...
Svar
4
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp