Slänger med rumpan i byten

L

Luxurios

Jag har en ny häst som gör klockrena byten men slänger alltid in rumpan. Har ni några tips på hur jag ska träna det?

:bow:

Sv: Slänger med rumpan i byten

jag tror inte att ytterskänkeln är problemet då jag knappt använder den i byten..

undrar också va du byter med?
du rider kanske för långsamt?
för lite bjudning?
ställer? böjer i bytet?
inte sitter tillräckligt still?

va säger tränaren?

För att träna rakhet är en klassiker att byta mella två bommar som ligger parallelt med varann. Bode kunna hjälpa till att rama in. Om det är en ny häst så kan det vara att den är "inriden" på förra ryttarens byteshjälper som kanske använt lite mycket ytterhjälp.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hej! Jag har nyligen flyttat till Skåne och har haft en hovslagare vid några skoningar nu. Han gör ett bra jobb, men det tar cirka 2+...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Passage
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 470
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 473
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar