slänger med huvudet

D

diamondstail

glömt bort... hmm... varför slänger hästen med huvudet ex i boxen hagen. :)

Sv: slänger med huvudet

jag vet faktsikt inte heller varför dom göt det..... en av våra araber gör så.. mest då i hagen! :P

dom är väl ivriga och glada..min pålle gör så ibland när han väntar på nånting..

Mina två araber gör oxå så. Fölungen gör det mest, speciellt om hon stojar runt i hagen. Stoet (mamman) gör det mest bara om hon tycker jag tar för lång tid på mig t.ex när hon ska in från hagen & jag inte öppnar grinden.

Min ena häst gör också så. Särskilt i hagen eller när vi rider i skogen. Jag har glömt varför hästar gör så...

Min häst brukar slänga med huvet när vi rider, men det är mest en gammal vana från travet. Men han gör det oftast när han ska få komma in då slänger han,

är det ingen som har film, där era hästar slänger med huvudet? :)

Min märr slänger med huvud för hon är glad, de sa hennes förra ägare/uppfödare. Sen har ja märkt att hon gör så när ja tar för långt tid på mig i stallet:angel::smirk:
Mamma lat, hon vill ut o springa:D

Hästar "slänger" med huvet för att stretcha.

vissa gör det till och med för att dom har ont i t.ex nacken, eller ner mot bogen.
Vet en häst som var inflamerad i hela västerbogen ner mot bringan, hon slängde med huvet hela tiden för att hon hade ont, hon försökte stretcha.

är de i alla situationer eller bara när dom står still eller när dom rids eller när?
för min pålle viftar på huvet när han väntar på att få komma ut o när han är otålig o vill iväg o sånt..och om han löshoppar ibland o tycker de är kul...känns inte som om han vill stretcha då..

araben hemma hos mig, slänger med huvudet i runda cirklar, men kanske bara typ 2 varv... ibland gör han det när man just slaäppt ut han på morgonen o tar av han grimman, så när han travar iväg mot höt slänger han lite, ca 2 varv då med. enligt mig ser han lycklig ut.

Min d-ponny började "härma" araben, så han började göra lite så också, mest då när dom lekte eller rejsade.

Min prinsessa gör det ofta :S när man kommer mot hagen så gör hon de, när man e på väg in me henne gör hon de och i boxen. men mest om hon får komma in i boxen och de bara e hon inne.. då slänger hon som en galning man tror att huvudet ska hoppa av... kan man få henne till att sluta slänga me huvudet? har märkt me att hon e känslig om man pillar vid öronen men hittar inget som tyder på att de e därför hon slänger me huvudet...

Min gör de för han vet att de gör mig grymt irriterad, han gör de bara när han står på gången. Och gör han de kommer jag alltid tillbaka och skäller haha och ja antar de är de han vill! inte vara själv!

e alltid väldigt brått ut! när man ska rida ect

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
550
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 433
Senast: Sesca
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 396
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama