Nu lägger jag in en lite fråga i den här tråden. Tror att jag kan få hjälp här!
Min häst (dressyrtävlingshäst), börjar med att stanna (när vi ska ut i skogen), driver jag då backar han. Fortsätter jag börjar han hoppa, pipa o resa sig, o sparka åt alla håll. Om jag fortsätter att driva lugn men bestämt, så antingen backar han då ner i diket,(ska tilläggas, att dikena runt vägen är väldigt djupa, och branta, då vi bor på en gammal sjöbotten så är det enda utvägen utan att få simma fram om dä inte va så djupa diken. Vi har inte grävt dom, dä har kommunen gjort. Å dä ä vi tacksamma över, då vi som sagt annars får simma när det är regnväder) lr gör ett lappkast runt med bara bakhovarna i backen o skjuter i väg som en raket ett par meter, å sen stannar. O ska jag försöka gå igen så börjar visan om.Enda hållet som jag får han att gå då, om jag inte hoppar av, är hemmåt Gör alldrig såhär när vi har sällskap. Men det är alltid på samma ställe,lr nästan samma iaf, o även när vi ska rida till ridhuset ensamma gör han så. Så nu för tiden går jag alltid när jag är själv. Vågar inte. Han blir heltokig.
Har försökt me det mesta. Driva lugn men bestämt, vänta ut honom, försökt tvinga honom att gå osv osv osv. Men inte går han för det. Inte när vi är själva. Jag tror det började som en osäkerhetsgrej (ganska säker på det,då han varit väldigt osäker på allting. Men de här grejjerna började inte förens efter att jag haft honom i ett par månader, gjorde inte så i början), o har nu gått över till en ren DUMHET!!! (???)
Tips önskas!!