slamigt kiss :S

T

the_worldzatar

hej jag har en valack på 8 år som jämt när han kissar inne på stallgången kissar en gul gegga mer en kiss, men om han kissar en gång till så är det normalt urin.
han har inte feber eller urininfektion,
jag undrar vad detta kan bero på ??

Sv: slamigt kiss :S

Det är sannolikt pediment från urinblåsan, som sand och det som sen kan bli urinsten. Kan det vara så att han är inkontinent? Kolla upp detta med kunnig veterinär.
Mitt sto hade detta, första två vet rev sig i huvudet och fattade inte vad det var... Sedan kom hon in på klinik och det visade sig att hon var inkontinent och hade en hel sjöbotten där inne... :crazy: Återkommande urinvägsinfektioner. Nog lättare att behandla en valack.

Men som sagt, se till att det blir utrett!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 281
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 316
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?