Slakttransport av hästar från Sverige

Sv: Slakttransport av hästar från Sverige

Det är precis så jag vill ha det! Men tror detta kommer bli bra av vad jag förstått när jag pratat med dem i telefonen. Nästa måndag är det dags :(
 
Sv: Slakttransport av hästar från Sverige

kl

Priser och lönsamhet var det.

I morgon kl 10.00 är det hästauktion i Pieve S.Stefano i Italien.

Det är haflinger-typ och Maremmahästar av olika sort som skall säljas.

Priserna till höger är vad budet ligger på från slakteriet.

Gylle undrade över lönsamheten..här har du alltså svaret.

Intressant är att hingst ger högre pris.
Testiklar är en tradition på tallriken där nere.

Yngre har mörare kött och ger också högre pris.


Att lasta en bil full här och köra ner ger en skaplig summa pengar.


430456_10200658159969833_642675941_n.jpg


Förstora bilden i webbläsaren för att läsa siffrorna.

Jag återkommer om jag får tag på nån resultatlista

AM
 
Sv: Slakttransport av hästar från Sverige

Angående listan, är det verkligen vad budet ligger på från slakterierna?
Ser snarare ut som en regelrätt hästauktion (av tyst slag) med föreslagna priser vad gäller hästar som ska till allmän försäljning. Sen står det i kommentarsraden att vissa hästar har defekter, som då också ter sig dra ner priset.

Slakterierna behöver nog sällan betala individualpris för hästarna, utan betalar ett styckpris snarare utifrån hullet för alla de hästar som inte bedöms avels/säljbara. Den erfarenheten har jag av hur de stora statsstuterierna hanterar sina överblivna hästar i östeuropa iallafall... listor och allt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har alltid kört min häst på vänster sida i transporten då man får lära sig att det är säkrast om det skulle hända något, som om tex...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 522
Senast: axel
·
Ekonomi & Juridik Men idag fick jag veta något som lät väldigt underligt i mina öron. Slakteriet i Skåne, som varit på tapeten i media rätt flitigt, hyser...
2
Svar
29
· Visningar
3 486
Senast: BaconBob
·
Hästhantering Hej Jag behöver lite tips och råd ang. min häst som är två år, en vallack som är väldigt snäll i all hantering men vi har ett stort...
Svar
10
· Visningar
2 376
Senast: jklirla
·
J
Ekonomi & Juridik Sålde min kära val för någon vecka sedan. En 9 årig allround val som tävlat lägre klasser i hopp. Han såldes till en finsk tjej...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 024
Senast: jorgensvensson66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp