släktträd utomlands

Myzan87

Trådstartare
Finns det något sätt att hitta förfäder utomlands?

Letar efter föräldrarna till en man som satt i auswitch. Jag har bara ett namn och födelsetal. Skulle vara intressant dels hur han kom till sverige, vilket läger han satt i samt föräldrarnas namn. Även vad han hade för yrke i lägret.

Finns det några dokument över fångarna som satt i respektive läger? Andra idéer om vart man kan söka? Röda korset?

Sv: släktträd utomlands

På Memorial and Museum Auschwitz-Birkenau finns en länk till ett register med 180 000 fångar. Har du kollat där?

Om du har namn på föräldrarna och vet vilket land (och region) de bodde i när de deporterades kan man kanske höra av sig till vedebörande land och fråga om de har några papper på dem.

Nej det är just det vi inte har (läs gärna första inlägget :-) ). Vi har bara hans namn som inte alls är vanligt. Rykten säger att han är från polen/tjekien men alltså inget som är säkert.

Var han jude kan du ju höra med någon av de judiska församlingar som finns i bla Stockholm, Göteborg och Malmö.

Gjorde det men jag hittade inget. Skrev däremot ett mejl ifall de kunde hjälpa mej :-)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 583
Senast: _Taggis_
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 831
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 987
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka