Släktforskning

G

glee

Jag håller på och forskar lite i min hunds släkt, på en del ställen har jag kommit rätt långt (17 led).. Jag vill göra en stor tavla och sätta upp men hur ska jag få plats med allt? :confused:

Mamman och pappan har varsitt A4, far och morföräldrar har ½ A4 osv.. Blir ju rätt smått redan i 6:e ledet.

Sv: Släktforskning

Kan du göra på rullat papper kanske?

Jag tänker om du har pappaer på rulle och börjar överst och rullar nedåt, men det är klart, det blir trångt ändå...

Eller så får du göra fler än en tavla. Dela upp far- och mors led, kanske?

hmm... vad svårt... :crazy:

Men kul idé!

Eller om du gör förkortningar för kennelnamnen, så tar de mindre plats.

17 led - det är en bit. Kollar du på hunddata eller? *nyfiken*

Lycka till!

Ah, papper på rulle var smart! Men då måste nog rullen vara bred..
Undrar om jag ska nöja mig med att göra fram till 7:e eller något sånt.. det blir så himla mycket namn. Bara i 7:e ledet ska 120 namn få plats.

Kanske kan göra nån slags träd istället för rutor så blir det lite mer kompakt..

Jag har använt både SKK hunddata (ungefär fram till 7-8:e ledet) och så har jag hittat en engelsk sida som har samlat en massa gamla stamtavlor.

Kul!! Försökte göra samma sak på vår förra hund (kom till slutet av 1800-talet...) och köpte ett papper som jag tyckte var tillräckligt stort, kanske 50*70cm. Tro mig, det blev trångt, har ännu inte gjort klart det......

Jag tror dig.. Jag har tejpat ihop 8 st A4 och har inte ens gjort hälften..
Det bästa vore nog om man skrev stamtavlan direkt på väggen :p

Som ett slags tapet menar du....tja varför inte!
"och här är min egen designade tapet, min älskade hunds farföräldrar. På köksväggen ser vi min älskade hunds morföräldrar"....

Fast jag bor tillfälligt hos mina föräldrar, tror inte de blir så glada om jag börjar skriva på väggarna :D
Annars hade det varit rätt kul.. Fast jobbigt om man skriver fel :p

Och när du har kommit tillräckligt lång bak i stamtavlan får du forsätta ut från ditt rum till hallen och så vidare till vardagsrummet! :idea: Snyggt! :D

Hehe ja.. Och så kommer jag bli tvungen att möblera så inget står ivägen för stamtavlan :p

Ja, du vet såna där stora saker som man måste lägga alla mindre saker i för att inte hunden ska tugga sönder dem.. Man klarar sig inte utan möbler! :D

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 749
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 837
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 412
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 812
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar