Släktforskning via DNA

Då mitt DNAtest gav mig massor av amerikanska släktingar så ger mig mitt nästan 100% skandinaviska resultat mig också en hjälp när jag försöker hitta våra gemensamma släktingar. För emigranterna gifte sig ju med andra emigranter.
Det handlar väldigt mycket om att utesluta grenar.
Jag kan se att ingen av mina anfäder kommit från Danmark och då blir det lätt att se att jag inte behöver kolla på den amerikanska släktingens danska gren längre bak än till 1700 som exempel. Jag kan ju inte helt ignorera danska namn dock för en o annan svensk flyttade ju till Danmark så klart men då finns ju inte det danska ursprunget.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
2 087
Senast: Scata
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 229
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Det är frågan och jag har inget direkt självklart svar på det. (och så kommer en mindre uppsats..) De senaste åren har jag varit (och...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama