Släktforska

Sv: Släktforska

Hur långt ut i grenarna tänker du gå? Hundar ju stora syskonskaror och halvsyskon. Det kan bli ett gigantiskt träd. Jag gjorde ett sådant jobb med min första häst men gick enbart i rakt nedstigande led. Vissa blev aldrig fullständiga men på några kom jag ända ner till stamfadern. Det gäller att ha stort utrymme att jobba på om du ska göra det utanför datorn.

PIRU, du har inget rum du inte använder alt har som "hundrum"? Det finns färg som har ungefär samma funktion som en whiteboad. Måla en vägg med det och sen är det bara att skriva ut s mycket du vill ha. När du är klar och nöjd skulle du ju kunna fylla i med riktig färg istället för whiteboard-/semiwhiteboardpennor.

Släktforskade på vår förra hund, som var en labbe. Finns många roliga rasböcker med gamla hundar och stamtavlor i för den rasen. Finns inget liknande för schäfer?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 076
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej! Nästa år när jag gått ut skolan ska jag ev. skaffa hund om tid/pengar etc. finns till och tänkte då höra om ni har förslag på...
Svar
4
· Visningar
1 144
Hundavel & Ras Hej på er kära bukare! Detta inlägg kan bli en aning förvirrat, då jag själv är rätt fundersam just nu. Kom precis hem från... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 362
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka