Korven

Trådstartare
Vad är det för slaggprodukter i lever och njurar som behöver rensas ut?
Vad händer om man aldrig "rensar ut" med diverse olika medel?

Vad för medel skulle du använda för att rensa ur, menar du? Det är ju levern och njurarna som rensar bort slaggprodukter ur kroppen, de sköter rengöringen på egen hand.

Korven menar väl sånthär antog jag?

http://www.weightworld.se/detox-pro...SezoTmTFzSD-N_keA8SB5DoMcDbcfRSqBKxoCn7Pw_wcB

Gillar att de skriver "kan bekämpa" istället för bekämpar. Känns tryggt och lagom ospecifikt :D:
"Digestive Science Intensiva tarmrensningstabletter innehåller fiber, näringsämnen samt probiotika som kan bekämpa inflammation, förstoppning och öka matsmältningskapaciteten och du kan göra en egen detox hemma."

Korven menar väl sånthär antog jag?

http://www.weightworld.se/detox-pro...SezoTmTFzSD-N_keA8SB5DoMcDbcfRSqBKxoCn7Pw_wcB

Gillar att de skriver "kan bekämpa" istället för bekämpar. Känns tryggt och lagom ospecifikt :D:
"Digestive Science Intensiva tarmrensningstabletter innehåller fiber, näringsämnen samt probiotika som kan bekämpa inflammation, förstoppning och öka matsmältningskapaciteten och du kan göra en egen detox hemma."
Eftersom tråden ligger på hästvård så är jag tveksam. ;)

Men kanske finns något liknande till häst? Jag rekommenderar i alla fall att du håller rödvinet och chokladen till dig själv. :D

Lite lätt OT: Jag önskar (nästan) att jag hade lite mindre samvete än jag har för det är sjukt vad mycket pengar man kan göra på att sälja produkter för "detox", "slaggrensning" osv :meh:

Det finns naturpreparat som gör nytta (och det det hävdas att de ska göra) men sådant här är bara goja.

jag tycker inte det är synonymt med utrensning av slaggprodukter, dvs jag håller med

Alltså... kan kroppen inte bli av med slaggprodukter betyder ju det att njurar/lever inte fungerar och man kommer att dö av njur/leversvikt. Några örtpreparat kommer inte att förhindra det.

Det finns liksom inga mellanting, antingen fungerar de som de ska eller så gör de inte det och då behöver man receptbelagd medicin och/eller ett nytt organ.

Både hästens och människans organ rensar själva ut slaggprodukter så länge kroppen får tillräckligt med energi och vätska. Det är liksom därför njurar och lever finns. ;)
En förutsättning för att organen ska funka bra under lång tid är förstås att man inte häver i sig en massa skit ideligen så att det blir en konstant överbelastning.

Amen det låter ju som det här med lymfmassage jag googlade lite här om kvällen när jag var sjuk.

Fakta (okej, jag älskar wiki, det var wiki): Lymfsystemet har klaffar så att vätskan bara kommer åt ett håll eftersom det inte har en pump som blodsystemet utan drivs på av muskelarbete. Det tas upp fett i nån jäkla tarm (tunn tror jag) o transporteras sedan mha lymfvätskan. Allt kommer ut (alltså jag mår illa) i blodet igen uppe under nyckelbenen på var sida.

Lymfmassage ska då hjälpa lymfvätskan på traven. Vanlig påverkan av lymfvätskan är torrborstning. Nu kommer det roliga. Man ska borsta i riktning mot hjärtat. Alla tag ska vara i riktning mot hjärtat?

Jamen kunde ni inte ens följt hur systemet är uppbyggt i kroppen för att verka lite trovärdiga liksom.

Om hästen behöver hjälp med att rensa kroppen på slaggprodukter så är hen illa ute. Jag har haft en häst med leverpåverkan och då menar jag haft. Hon finns inte längre. Hon fick en hel massa konstiga symptom och det tog lite tid innan veterinären tog rätt prover och leverpåverkan uppdagades. Det enda vi kunde göra var att försöka stärka henne på olika sätt och då var faktiskt just brännässla en av de grejer hon fick som test för att se om hon kunde få lite hjälp av det. (Självklart ihop med en hel arsenal av mediciner.) Tyvärr blev hon bara sämre och sämre och det fanns inget kvar att göra för henne så hon fick somna in.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 541
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17