S
snofflan
I dag när jag skulle släppa in min häst i boxen så stannade jag en bit utanför för att rätta till täcket. Hästen blev stressad och ville fort in i boxen men jag ansåg att hon faktiskt kunde stå still medans jag gjorde vad jag skulle (är en väldigt lugn häst i vanliga fall) men när jag började pilla med täcket så började hon gå mot boxen och jag skulle ta tag i henne och hon fick rena flippen och rusade in i boxen i en jäkla fart samtidigt som hon mer eller mindre hoppade in och slog huvudet i järnrälset som är ovanför ingången (som är till boxdörren). Det blev en jäkla smäll och hon blev helt knasig efteråt. Vinglade runt runt i boxen med huvudet ända ner i halmen. Såg ut som hon skulle ramla vilken sekund som helst. Hon hade slagit upp ett ganska stort sår ovanpå ögat (inget som behövde sys dock) och rispat sig ordentligt på nosen. Sen stod hon och svängde på huvudet och började krångla väldigt med munnen och tungan. Ögonen snurrade en aning i huvudet på henne och allting var bara allmänt jätteotäckt.
Nu undrar jag om det kanske kan vara så att hon fått nån hjärnskakning eller om hon betedde sig så bara för att det gjorde förbannat ont? Någon som vet om det kan bli bestående men av det?
Tyckte så himla synd om henne...hon verkade alldeles förvirrad stackarn .
Nu undrar jag om det kanske kan vara så att hon fått nån hjärnskakning eller om hon betedde sig så bara för att det gjorde förbannat ont? Någon som vet om det kan bli bestående men av det?
Tyckte så himla synd om henne...hon verkade alldeles förvirrad stackarn .