Det beror väl lite på hur många forum di vill dela upp det på?
Jag är inte jätteförtjust i nyvarande prefix och skulle optimat kanske vilja ha lite ändringar där, för dels känns det inte så tydligt och framför allt inte så täckande så det blir för mycket som blir kvar til övrigt. men om jag skulle dela upp nuvarande prefix i tre forum så skule jag tänka något åt det här hållet.
Hem&Kultur
hemmet
trädgård &växter
Mat
prylar&IT
kultur
Person&Samhälle (hm individ kanske är ett bättre ord en person bättre än person
Samhälle
relationer
Kropp&själ
Skola&jobb
Prat&lek
Tjatter
övrigt(båda)
Grundtanken är då att olika intressen och hobbys( oavsett om det rör mat, växter tv-spel, nöjesresor eller filmer) disskuteras i det första, idet andra samhällsfrågor(tex politik) relationer och allt som relaterar till arbetslivet och utbildning. Det tredje för mer lättsamt och trevligt pladdrande, mer umgänge och gemenskap än disskussion. Typ grundtanken är typ att de två första är ungefär som tidigare fritid och allmänt men att du bryter ut pladdrandet för att det annars lätttenderar att ta upp mycket plats på förstasidan vilket många verkar tycka är ett bekymmer.
Tack för konkret detaljerat förslag.
Det finns några saker jag är tveksam till. Jag är inte säker på att de flesta vill ha tjattret i ett eget forum, dessutom har det tidigare skrivits att de vill ha alla maraton-trådar i ett sådant forum, vilket jag inte håller med om, då är ditt förslag bättre. Det finns ju trådar som pågått länge som inte är tjattertrådar.
Sedan tror jag inte att de båda övrigt-prefixen passar alls under prat&lek då de inte alls är tänkta för varken tjatter eller lek, om man inte anser att exempelvis idrott eller hobby är lek.
Jag tror efter att ha tittat på Övr.allmänt att väldigt mycket skulle flyttas bort från det prefixet då det passar bättre under andra som hus, kultur, tjatter, it. Mestadels alltså till det andra forumet, vilket möjligen visar på att det är så det blir när man delar upp det, användare lägger det i det stora forumet men under fel prefix.
Prefixet Övr.allmänt kanske skulle döpas om till Ekonomi&juridik då den typen av trådar inte har något prefix, kanske.
Kanske Övr.fritid skulle döpas om till Idrott&hobby eller något och kanske bli ett eget forum, men det är väl frågan var träning skulle vara i så fall?
Kanske bara Hobby, som eget forum? Men då kanske trädgård och växter skall ligga där och kultur?
Hemmet, mat och prylar&it känns närmare varandra, dock känns spel som idag ligger där kanske mer som hobby.
Sedan är det frågan om kläder och/eller mode skulle ha ett eget prefix och var det skulle ligga?
Jag känner dock att vi kanske kan komma fram till en bra uppdelning om vi fortsätter bolla runt detta. Men jag är fortfarande osäker på om de flesta vill ha en uppdelning eller att allt ligger under samma forum, men vi kanske kan komma fram till bättre prefix om inget annat.