Skydda sår utan tratt.

SkorpSmulan

Trådstartare
Min hund blev spöad av en annan hund för ca en vecka sen. Höger öra blev rätt rejält skadat. Stora sår över hela örat.
Nu har såren börjat läka och det kliar antar jag för hon kraffsar sig jättemycket i örat går även och vickar huvudet och skakar på huvudet mycket.
Men det är kraffsandet som jag funderar över då hon igår lyckade klösa upp ena såret rejält.
Det är absolut omöjligt att ha tratt på henne, vad kan man annars göra?

Sv: Skydda sår utan tratt.

Såg en annons i Hundsport där man hade ett alternativ till tratt. Det var om jag kommer ihåg rätt en uppblåsbar "krage" som man satte kring halsen. Det borde kunna hindra att hunden kliar örat tycker jag. Det såg ut som en badring ungefär fast som ett halsband...

Kika i numret som kom i veckan så kanske du hittar den!

Såg en annons i Hundsport där man hade ett alternativ till tratt. Det var om jag kommer ihåg rätt en uppblåsbar "krage" som man satte kring halsen. Det borde kunna hindra att hunden kliar örat tycker jag. Det såg ut som en badring ungefär fast som ett halsband...

Kika i numret som kom i veckan så kanske du hittar den!

den fanns med i senaste lundliv också. den verkar supersmart... ser lite ut som en sån där "stödkrage" man kan ha till barnen i bilen eller när man badar badkar. Det borde inte vara svårt att sy ihop en sån själv heller.

Tillsvidare kan du ju alltid lägga tassbandage med ordentlig vaddering.Hjäölper inte hel men kan fungera tillfälligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 835
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 854
Senast: Dino
·
Hundhälsa Jag sitter här och är smått chockad. Tidigare idag så tog en bekants stora hund (grandistik på 55 kilo) tag i en av sina flockmedlemmar...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 170
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka