Skydda rockarden ute

T

tenfore

Har precis köpt en ny rockard, men kommer inte att ha plats att ställa in den permanent under tak förrän till våren :( Ni som har era vagnar ute, hur gör ni för att skydda dem? Funkar pressenning? Finns det vagnskydd att köpa som man kan dra över vagnen?

Sv: Skydda rockarden ute

har ingen aning men att ha en stor pressenning fungerar aldeles utmärkt för att skydda rockarden med.

Visst funkar det. Men det bästa är ju om man kan få in den i ett skjul. Jag hatar att ha saker ståendes ute.

Tack för svaren! Jag provar med pressenning och ser hur det funkar. Hatar också att ha saker stående ute, men vad gör man när det inte går att lösa praktiskt på annat sätt :confused:

Kan ni inte bygga ett enkelt plåtskjul då? Plåt finns i andra och tredje sortering för en mycket billig peng.

Kan ni inte bygga ett enkelt plåtskjul då? Plåt finns i andra och tredje sortering för en mycket billig peng.

Finns inte praktiska förutsättningar för att bygga fler skjul på tomten :( De skjul fom finns är antingen för små, eller finns det inte plats pga andra vagnar, åkgräsklippare mm. Jag testar pressenning och hoppas att min rockard inte blir förstörd :crazy:

Glöm inte att lägga en presenning under vagnen med!

Hade jag varit du så hade jag försökt att få tag i trätrallar som den kan stå på.
Då kommer inte frost och fukt åt den lika mycket!

Kommer du ha den liggandes ner eller ståendes mot en vägg?
Rekommenderar det senare!

Bil-Tema säljer billiga bilpresenningar som är smidigare än vanliga presenningar och som inte lika lätt blåser av eller behöver snurras fast som kan bli lite bökigt!

Tusen tack för svaret! Jag har den liggandes, men har tänkt om efter ditt inlägg och kommer härdanefter att ha den ståendes mot vägg. Att ställa den på trätrallar var ju en kanonide som jag inte tänkt på innan. Ska genast införskaffa sådana:idea: och bilpressenningar från Biltema :idea:

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: yamyam
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 597
Senast: Derivata
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 992
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar