Skydda ögonen från flugor...?

M

Minime

Vad finns det för alternativ för att skydda ögonen mot flugor? Som hon abslout inte kan ta av sej!
Den flughuva jag har, en "vanlig" med resår och kardborre under ganascherna (stavning?) sitter kvar i 10 sek sen får jag traska ut o leta rätt på den. Grimma med flugpannband fungar liiite bättre...men då får hon skav av grimman, spelar ingen roll hur mjuk den är... Och grimma med ludd plus flugpannband sitter kvar i typ 15 sekunder. :crazy: Funderar på ett sånt flugpannband som man kan använda utan grimma, men är skeptisk...

Tips och ideer tack! :bow:
 
Sv: Skydda ögonen från flugor...?

Skulle nog behöva lite extra pannlugg att fläta i då! ;)
 
Sv: Skydda ögonen från flugor...?

Flugpannband utan grimma får nog hästen av sig också om hon kan med de andra, har nämligen en sån häst i stallet. Jg ahar märkt på min att hon tar av sig huvan när hon anser att den inte behövs, för när det är riktigt mycke fluger så behåller hon den på. Prova att smörja in med hästsalva runt ögonen. Det funkar ganska bra.
 
Sv: Skydda ögonen från flugor...?

Har du provat en huva utan resår?

Jag tycker att de sitter bättre iom att de inte ligger an mot hästen på samma sätt, det blir mer "eftergift" sas.
 
Sv: Skydda ögonen från flugor...?

min garbb har ett flugpanband utan grimma, alsolut sämsta om hästen tar av sig grejer lätt! bra om man kan "knäppa" in det i grimman!
 
Sv: Skydda ögonen från flugor...?

Men hon har inte mkt till lugg att fästa det i! ;)
hur får man det att se snyggt ut om man tar från svansen? Blir det inte hackigt och fult?
 
Sv: Skydda ögonen från flugor...?

Jag tänkte att man kunde fläta in typ garn eller nått sånt som liknar dom flugpannbanden man sätter på grimman.. Fast iof lite opraktiskt att behöva göra det varje dag.. :p Och inte så kul om hästen fastnar nånstans..
 
Sv: Skydda ögonen från flugor...?

Du får nog rycka lite stråt här och var, inte klippa sås tort liksom. Eller klippa innuti svansen. Sedan får man nog baka in den helt enkelt. Inbakad fläta menar jag.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är helt uppäten kring ena ögat! Stora sår precis i ögonvrån och en bit ner och ögat rinner. Jag har fått ögonsalva av veterinär...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 326
Senast: mackan
·
Hästvård Ja inte jag alltså utan hästen :crazy:. Hästen är extremt snäll att sätta flugskydd på, det är bara att traska ut i hagen och dra på det...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp