Sv: Skydd

Jag tror helt enkelt köp de benskydd du tycker om och där priset är så du tyckerdet är okej.

Känns som att alla mer eller mindre har hästar som reagerar på olika benskydd, vilket är självklart eftersom hästar är olika och vill ha det olika. :) så du får nog utgå från dig o din häst. :)

Men eskadron är bra, har flera par, passat och funkat på alla mina hästar, dom är liksom klassiker! :idea:

Jo, du har helt rätt.. Vill bara vara säker på att det inte är några teknikskydd, men samtidigt så kanske inte det är jättefarligt att rida i teknikskydd om man inte ska hoppa?

Jag är jättedålig på vilken effekt de har och hur de inverkar på hästen.. så jag var bara lite rädd att jag köpte någonting som jag inte var ute efter, och som kanske skadar hästen?.. :)

det är mest bak skydden som är trixiga.. det är liksom dom som sitter om hela kotan som gör att det blir en över ansträngd rörelse i bak.. typ :angel:

så köp vad du tycker är bäst och fråga i butiken om du är osäker:smirk:

Jag har en femårig ponny som jag tävlar på, han hoppar hur bra som helst, men har lite svårt med bakbenstekniken så han river ibland och det blir han väldigt stressad av. Tror ni att det skulle vara bra om jag provade ett par teknikskydd bara på tävling och enstaka träning ?

nej, teknikskydd ska du bara ha om du verkligen måste. Om hästen är nonchalant. Speciellt inte på en unghäst. Teknknikskydd andvänds enbart (hoppas jag) i större klasser. Det jag tycker du ska öva på är studds, då han tränar sig att bli rappare överlag. övning ger färdighet. han lär sig hela tiden! Tänk på att ponnyn ifråga enbart är 5 år och då får man se det realistiskt, att det är lärdomsfel.

Nu var jag i hästbutiken idag, snackade med en tjej där o jag sa att jag ville ha andra bakskydd än Catago PRO bakskydd då jag hört om det här här. Och hon instämde faktiskt, och hon sa att de var MILDA teknikskydd. Hon sa att det nog inte var så farligt att ha dem till vardags men vi kom fram till att det lät inte så bra att vissa hästar fick problem med diverse spänningar och markeringar så jag beslöt mig för att köpa nya bakskydd. När jag ändå var rik som ett troll köpte jag Veredus Olympic bakskydd, grymt snygga! :D

Så ..
Catago PRO bakskydd ÄR teknikskydd, dock MILDA! Nu är det klart att det är så. Är glad att jag hittade forumet, vem vet om det hade blivit fel till slut... Bra att alla snackar om allt möjligt här.

YEY! nu kan jag med stolthet säga stå för det utan att få det tillbaka i halsen.. nu vet jag ju att det är sant och inte bara inbildningar av mig & min/mina kompisar. Tack för att du tog tag i det och kollade upp mina gissningar:bump::bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 482
Senast: valy
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka