Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använde skydd förr men insåg att dom åker bättre utan. Mina skydd kommer endast fram vid skoning på sommaren om det är mycket flugor.Jag har helt ärligt aldrig riktigt förstått grejen med transportskydd. De känns så himla klumpiga och de flesta hästarna verkar inte gilla dem. I mina kretsar är det absolut vanligaste att hästarna åker i de skydd de ska ha när de kommer fram, alltså vanliga ridskydd, plus eventuellt boots. Många lindar också med vanliga tjocka stallbandagepaddar, speciellt inför längre resor.
Jag har transportskydd på båda mina eftersom ingen av de verkar störa sig på skydden, tycker det är smidigt eftersom de skyddar så mycket av benen och ner till hoven.Jag har helt ärligt aldrig riktigt förstått grejen med transportskydd. De känns så himla klumpiga och de flesta hästarna verkar inte gilla dem. I mina kretsar är det absolut vanligaste att hästarna åker i de skydd de ska ha när de kommer fram, alltså vanliga ridskydd, plus eventuellt boots. Många lindar också med vanliga tjocka stallbandagepaddar, speciellt inför längre resor.
Blir det inte klumpigt med transportskydd vid skoning eftersom transportskydd går ner över hoven en bit? eller tar man kanske av skyddet på just det ben man skor just då?Jag använde skydd förr men insåg att dom åker bättre utan. Mina skydd kommer endast fram vid skoning på sommaren om det är mycket flugor.
Man tar av det på benet som skos just dåBlir det inte klumpigt med transportskydd vid skoning eftersom transportskydd går ner över hoven en bit? eller tar man kanske av skyddet på just det ben man skor just då?