Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår ponny är väldigt obekväm med att ha skydd bak. Har det inte vid ridning men skulle vilja ha det när vi åker. Som det är nu så blir han superstressad när vi ska iväg om vi börjar försöka sätta skydd bak. Strunta i skydd? Fortsätta träna?
Upplever inte att det alls blir samma sak flr hästarna.Jag hade struntat i skydd vid transport eftersom man vill ha hästen så lugn som möjligt vid transport.
Däremot är det absolut något ni måste träna på, så hästen är van att ha saker runt benet ifall man tex skulle behöva linda benet pga skada eller liknande.
Jag har svårt att se att hästen ska kunna bli stressad av ett par bakbens skydd, men vara lugn om man lindar bakkotan eller hela bakbenet från hasen ner till hoven med tex vet-flex linda, och låter hästen gå i hagen/sjukhage med det.Upplever inte att det alls blir samma sak flr hästarna.
Jag har svårt att se att hästen ska kunna bli stressad av ett par bakbens skydd, men vara lugn om man lindar bakkotan eller hela bakbenet från hasen ner till hoven med tex vet-flex linda, och låter hästen gå i hagen/sjukhage med det.
Det borde ju vara själva grejen att något sitter fast runt benet som hästen reagerar på. Om det inte är så att skydden gör ont/skapar obehag? men då borde man skaffa andra skydd...
Mina hästar har aldrig haft problem med lindor men transportskydd har dom aldrig gillatJag har svårt att se att hästen ska kunna bli stressad av ett par bakbens skydd, men vara lugn om man lindar bakkotan eller hela bakbenet från hasen ner till hoven med tex vet-flex linda, och låter hästen gå i hagen/sjukhage med det.
Det borde ju vara själva grejen att något sitter fast runt benet som hästen reagerar på. Om det inte är så att skydden gör ont/skapar obehag? men då borde man skaffa andra skydd...
Transportskydd är en annan sak som många hästar stör sig på, men nu lät det ju som TS menade vanliga bakskydd som man har när man rider.Mina hästar har aldrig haft problem med lindor men transportskydd har dom aldrig gillat
Fast på TS låter det ju som om det handlar om vanliga bakbensskydd och inte transport skydd.Jag har haft hästar med stallbandage över natten som inte lyft en hov men som slagit som galningar mot transportskydd. Det är absolut inte samma sak.
Jag tror det är transportsituationen också som gör att det blir annorlunda.Jag har svårt att se att hästen ska kunna bli stressad av ett par bakbens skydd, men vara lugn om man lindar bakkotan eller hela bakbenet från hasen ner till hoven med tex vet-flex linda, och låter hästen gå i hagen/sjukhage med det.
Jo men det har jag ju redan svarat på?Jag tror det är transportsituationen också som gör att det blir annorlunda.