Skydd till bagageutrymmet

Yrja

Trådstartare
Såg redan i förra h**ks katalogen att de sålde skydd för bilens bagageutrymme. Åkte dit och de hade gått åt som sjutton. Blev inget köp den gången. Men med nya, fina bilar och en hund som ofta åker med så börjar man vilja byta ut sina "tillfälliga" lösningar med filtar o grejer mot ordentligt skydd.

Nu sitter jag här igen och funderar. Hur bra är ett sånt där skydd från h**ks? Hur passar det i era bilar? Är det värt pengarna och kan hitta andra/billigare/bättre ngn annanstans??

Jag tänker ffa på min Skoda Fabia -05. Nån som vet hur bra ett sånt skulle passa i den bilen? Det är ju ett ganska stort utrymme med högt till fönstrena om man jämför med en del andra bilar.

Har ni löst det på ngt annat sätt? Hur? Berätta, visa!

Sv: Skydd till bagageutrymmet

Vi köpte likadant på Överskottsbolaget, fungerar kanon! Jag är jättenöjd fast det var billigt :)

jag hade nog tagit en kik inne på ÖB istället, köpte mitt baksätesskydd där, ser ut som det på hööks men bra mycket billigare!

mina åker i bur och under buren har jag lagt en sån där bagagematta som finns att köpa på de flesta billighetsaffärer (buren är byggd för gamla modellen v70 och jag har den nya.. så med originalmattan går det inte att få in buren alls:o)

Fast jag blev ju bra sugen på sånt där skydd nu, man blir ju tokig på att försöka klämma sig in mellan bur och sidovägg (dessutom klädd i nåt plyschliknande:crazy:) med dammsugaren och buren i sig är såpass tung att man helst inte lyfter i och ur den i onödan

Åh tusen tack! Ska genast dit o shoppa! Finns det kvar tro?? :o *hoppas*

Fler svar uppskattas!

Finns på Rusta också. Jag har köpt 2, varav det ena är avklippt och fäst innanför bakluckan. Det fäller jag ut över kanten bak så slipper jag repor på den lackerade bakre stötfångaren och kanten. Det är mycket högre inhopp på min nya bil jämfört med den gamla, så de kravlar rejält ibland...

Finns det!?!!! Oj, det måste jag kolla genast - har nära dit. Vad har du för bil? Hur är passformen? Kvalitén? Storleken??

Jag har en handduk/filt som lag viker ut över kofångaren. ;) Håller med dig där, onädigt att repa lacken. Min hund kliver på den endast i uthoppet men det spelar ingen roll. Bilarna är -05 och -06:or så man vill inte slita på den i onödan. :cool:

Jag har nyss köpt en liten Hyundai Getz-06. På min lilla bil räcker skyddet och blir över. Det jag fäller ut i bak har jag klippt av både på längden och bredden, det andra får ligga uppvikt mot sidorna. Du får väl mäta upp hur stort du behöver och läsa på förpackningen innan du köper den.

Vi har en gummimatta. En sådan man har på golvet i baksätet. Den är fast under buren och viks ned när jag öppnar baklämmen. (stavas det med e eller ä?)

Liknande trådar

Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 567
Senast: kolfinnur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar