Skydd bak.

S

straaawberry

Min ponny har bara haft framsenskydd när jag rider henne, men jag har funderat på att köpa bakskydd också, och nu har jag sett att hon är svullen (alltså att hon slår sej bak). Jag har köpt ett par låga bakstrykkappor, men när jag leder henne ut från stallet, de första 5-10 meterna, så spattar hon jättemycket, men sedan blir det bra och hon går som vanligt, jag tänkte; Ja, men det blir säkert bättre när hon vänjer sej. Men det blev det inte ! Jag funderar också på någon typ av hasskydd eller lindor. Vad ska jag göra ?? :confused:

Sv: Skydd bak.

Hur lång tid har det gått då? Min nya häst var inte heller van vid bakskydd så första gången hon fick dem på sig så gick men höga bakben. Sen kickade hon lite med bakbenen när jag red i början. Vilket hon har slutat med nu, tog ett par dagar.

Det är normalt. Om hästen bara gör det i början spelar det ingen roll.

Jag tävlade en rutinerad tävlingshäst för ett tag sen & varje gång vi satte på bakskydden kickade hon & gick med höga ben.
Några ridskoleungar såg detta & en av dem sa:

- Oj, kolla! snacka om bakbensteknik :rofl:

Några ridskoleungar såg detta & en av dem sa:

- Oj, kolla! snacka om bakbensteknik :rofl:

hahaha :rofl:. men hoon går på sommarbete nu, och hon brukar vara svullen, ska hon ha skydd i hagen ? Fast dem kanske inte håller så länge, för hon har tillochmed lyckats få av sej grimman (som var knäppt) :idea::rofl:

hahaha :rofl:. men hoon går på sommarbete nu, och hon brukar vara svullen, ska hon ha skydd i hagen ? Fast dem kanske inte håller så länge, för hon har tillochmed lyckats få av sej grimman (som var knäppt) :idea::rofl:

Tycker du ska ta tag på någon duktig häst människa som kan kolla lite på hästens ben. Kanske är hon svullen p.g.a något annat.
Tja, ha skydd i hagen skulle jag inte rekomendera. Men om det inte finns något annat allternativ & hästen inte han någon sjukdom kan det övervägas.

Men som sagt, prata med veterinär elelr liknande så får vi se vad h*n säger.

Tycker du ska ta tag på någon duktig häst människa som kan kolla lite på hästens ben. Kanske är hon svullen p.g.a något annat.
Tja, ha skydd i hagen skulle jag inte rekomendera. Men om det inte finns något annat allternativ & hästen inte han någon sjukdom kan det övervägas.

Men som sagt, prata med veterinär elelr liknande så får vi se vad h*n säger.

Okej, tack :D:D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 506
Senast: Freazer
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 765
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård