Skvättskydd

tanten

Trådstartare
Vi har anmält oss till en kurs i nosework i januari.
Träningen är inomhus och ledaren vill ha skvättskydd på hanhundarna.

Jag har försökt kolla runt på var som finns. hittat sådana som man ska trä på hunden. Höök har ett med kardborre, vilket jag tycker verkar enklare.
-ser framför mig hur jag ska försöka trä in en blixtsnabb och ormig papillon i den utan öppning....

Men storleken vållar bryderi. Han är 40 runt magen och skyddet finns i 40 och 50. På websidan säger de att man ska väja ett som är 5 cm större än hundens omkrets. Hur gör jag?

Finns det något annat fabrikat som har öppna skydd som man kan stänga?

Erfarenheter Please!

Skvättskydd? Oj, det har jag aldrig hört talas om. Vore det inte bättre om folk istället hade koll på sina hundar?
Om man befinner sig in en lokal med heltäckningsmatta så är den minsta lilla olycka besvärlig.
Även den säkraste hund kan väl glömma sig eller triggas av de andra. Speciellt i en helt ny miljö.

Nu är det kursledarens krav så inget jag kan ha åsikter om.

Om man befinner sig in en lokal med heltäckningsmatta så är den minsta lilla olycka besvärlig.
Även den säkraste hund kan väl glömma sig eller triggas av de andra. Speciellt i en helt ny miljö.

Nu är det kursledarens krav så inget jag kan ha åsikter om.
Om du har ett Arken Zoo i närheten eller inom rimligt avstånd kan du prova innan köp, men det brukar kunna gå att få dem på öppet och lämna tillbaka om de inte är använda.

Borde inte underkläder för barn funka. Och typ klippa ett hål för svansen?
De brukar vara mindre besvärade av ett enkelt skvättskydd.

Jag har ett hemmasytt, superenkelt att göra och går att tvätta. Använder en nattbinda som jag delar i två och har i.
@tanten det brukar finnas hanhundsskydd eller kisskydd som det också kallas i varenda djurbutik.

Jag hade nog beställt strl 40 till en pappis. Alternativt om du beställer båda och skickar tillbaka det som inte passade.

De brukar vara mindre besvärade av ett enkelt skvättskydd.

Jag har ett hemmasytt, superenkelt att göra och går att tvätta. Använder en nattbinda som jag delar i två och har i.
@tanten det brukar finnas hanhundsskydd eller kisskydd som det också kallas i varenda djurbutik.

Jag hade nog beställt strl 40 till en pappis. Alternativt om du beställer båda och skickar tillbaka det som inte passade.
Den lilla men välsorterade butik som finns här har bara de som är i ett stycke, som man trär på.
Med tanke på smittspridningen så bör jag inte resa nånstans. Blir lite trött på att det är en billig grej som de flesta nätbutiker vill ha en rätt saftig summa för att leverera.
Har inte något lämpligtt yg elelr nån kardborre hemma heller för att kunna sy. Så då måste jag beställa kardborre - mot saftig fraktavgift. (moment 22, hur jag än gör får jag betala en massa frakt)
Kanske ska jag fråga avkomman om hen har nån resa till nån annan ort.

Kan de inte fixa det där förbannade vaccinet snart :banghead:

Den lilla men välsorterade butik som finns här har bara de som är i ett stycke, som man trär på.
Med tanke på smittspridningen så bör jag inte resa nånstans. Blir lite trött på att det är en billig grej som de flesta nätbutiker vill ha en rätt saftig summa för att leverera.
Har inte något lämpligtt yg elelr nån kardborre hemma heller för att kunna sy. Så då måste jag beställa kardborre - mot saftig fraktavgift. (moment 22, hur jag än gör får jag betala en massa frakt)

Nä de som man trär på känns ju onödigt krångliga. Förstår problemet när man inte har alla grejer hemma. Beställ från Hööks, det går ju att lämna tillbaka i alla fall :)

När behöver du det?

Snobbenbralla från Gustaf och Evita, finns många storlekar och går att beställa direkt från dem.
I med ett trosskydd och saken är biff.

Vi har samma matta som Araslei tror jag, problemet är inte att hundar kissar på mattan - den är lätt att rengöra, det finns papper och rengöringsmedel så man kan åtgärda direkt - utan att vissa hanhundar markeringskissar på agilityhinder (framför allt tunnlarna), soptunnan, skostället innanför dörren etc. - inte alls lika lätt att göra rent. Vi har inte krävt skvättskydd men jag hade däremot önskat lite mer koll på hundarna när folk är här och tränar. De flesta hundägarna som kommer hit är noggranna och skötsamma men inte alla... inte jättemysigt. :(

När min Mini kastrerades så var det skitväder ute. Jag klippte till breda remsor, men med avsmalnande ändar, så det gick lätt att knyta på ryggen. Så kanske har du en fleecefilt hemma kanske att klippa ur :)

Kan du inte köpa 40-skyddet och sy ett par veck om det är för stort?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 552
Senast: fixi
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 853
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 903
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur