Hrannar

Trådstartare
Vår islandsvalack som finns just nu i Norra Sverige, var en klapphingst, iallafall nu är han valack och ska komma hem...men de som har honom nu vill köpa honom + betala ev sjuk räkning efter kastreringen.
Frågan är varför är han så intresserad av vår valack nu än han var innan kastreringen??
Det blir ju mycket pengar för en 4 åring-ej inriden.
Han har mycket fin stamtavla, snygg gång sist jag såg han i november och häftig färg...ska jag behålla honom och rida in och ev tävla eller ska man sälja??
KÄnns helt enkelt inte bra att sälja honom...*magkänsla*

Sv: Skumt??

Kanske har han genomgått en personlighetsförändring i samband med kastreringen och han passar dom bättre än han gjorde innan?

Magkänsla är bra, men det kanske är så enkelt att de gillar hästen!

Huruvida du skall spara hästen och utbilda den först osv. är helt upp till dina förutsättningar och varför du vill det. Är det nu så att du skall sälja hästen så var glad, du har ju köpare som du dessutom har lämnat hästen hos så de måste du väl tycka är "bra folk" eller?

Sv: Skumt??

Tro mig, om de gillar en häst så är den värd en hel del...kan vara så att de ser de möjligheter han kan uppnå..nu blir man ännu sugnare på att behålla honom och utbilda honom:)
Tack för svar.

Liknande trådar

Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 969
Senast: melen
·
Hoppning Ja, snart kanske jag köper mig en ny häst. Jag har ledsnat på mitt stos humör, vissa dagar hoppar hon som hus och andra dagar vill hon...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 773
Senast: traceys
·
Islandshäst Köpte för ca 1,5 år sen min första islandshäst. Hon varit frisk i ca 6 månader av den tiden. Fört kotledsinflammtion, som senare visade...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 553
Senast: Tussilago
·
Utrustning Sitter i lite transportfunderingar! Funderar och funderar så jag tror hjärnan kokar över snart! :o Drömmen är en boj,men den ekonomin...
Svar
1
· Visningar
1 813
Senast: Bellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka