Skumt "ordererkännande" i mailen??

Jag råkar ut för sånt supermycket! Eller ja, det är en annan kvinna som får många av mina mail, då våra adresser är förnamn.efternamn @gmail.com, bara det att jag stavar efternamnet med ett S och hon med två.

Så med lite slarv från avsändaren som inte korrläser mailadressen rätt, så vips hamnar mail fel. Hon har fått mååååååååånga hundrelaterade mail kan jag lova :D !
jag fick ett mail från Scandics kundklubb för inte alltför länge sedan "Hej och tack för din vistelse på Scandic xx datum mm mm" Jag har aldrig bott på det Scandic hotellet och inte varit ute å rest under den perioden heller, men Scandic har lyckats koppla min namnes vistelse till mitt klubbkort och skickar därför all info till mig......

Jag hade ett å annat att säga det Scandic hotellet kan jag säga.....

jag fick ett mail från Scandics kundklubb för inte alltför länge sedan "Hej och tack för din vistelse på Scandic xx datum mm mm" Jag har aldrig bott på det Scandic hotellet och inte varit ute å rest under den perioden heller, men Scandic har lyckats koppla min namnes vistelse till mitt klubbkort och skickar därför all info till mig......

Jag hade ett å annat att säga det Scandic hotellet kan jag säga.....

Ja DET är riktigt illa, när företag kopplar fel person till klubbkort osv!! Det är ju lite skillnad mot någon som bara råkar skicka ett mail till en felstavad adress...

Liten uppdatering: Jag mailade företaget igår och fick svaret (med en ursäkt) att mailet gått till "fel Lena". Det var ju bra, men förstår liksom inte hur de kunnat få tag i min emailadress och råkat skicka nån annan Lena:s orderbekräftelse till den??

Whatever.

Jag fick en faktura från nåt företag men det visade sig att den skulle till en annan Niyama. Och jag har ändå inte ett supervanligt namn. Min mejladress är förnamn.efternamn och personen den skulle till hade samma men ett par siffror i slutet. Efter detta har jag fått en faktura till, från samma företag (jag svarade och bad dem mejla rätt Niyama igen) och lite info från ett dagis.

Jag fick rätt ofta mail från Facebook angående en profil som inte var min, men jag gissar att det var personen som skapat kontot som skrivit fel vid sin registrering och inte Facebook som letar upp mig. :p

Liten uppdatering: Jag mailade företaget igår och fick svaret (med en ursäkt) att mailet gått till "fel Lena". Det var ju bra, men förstår liksom inte hur de kunnat få tag i min emailadress och råkat skicka nån annan Lena:s orderbekräftelse till den??

Whatever.

Enkelt svar: Någon som inte korrekturläser innan hen trycker på "skicka"? ;)

Förövrigt är det där vardagsmat hemma hos oss. Pappas ena kusin heter exakt detsamma som honom (samma för+efternamn) och är dessutom född samma år, men 10 dagar efter pappa. Som grädden på moset börjar bostadsorterna på samma bokstav, men ligger i olika delar Sverige. Deras namn är inte heller så vanliga, så företag tänker kanske inte på att det "finns en till" som heter samma sak.
Eventuellt skulle det gå att hålla räkningen på felskickade mail de två emellan, på månadsbasis, om man ansträngde sig. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka