polly p
Trådstartare
Undrar lite om det här med att skumma mycket i munnen då min poppsa gör det.. Lite " läppstift" är ju bra men tkr att min skummar väl mycket. Är nogrannt tandkollad hos riktig tandhästveterinär. Kan det bero på andra spänningar/iver? Upplever inte att hon går och spänner sig i nacke rygg heller..Kan vara lite spänndare i skritten ioförsig och gapa lite i halterna men övrigt känns hon "lugn" i munnen. Rider idag på tredelat eggbett.
Red ut med en kompis idag och hon rider ganska "skarpbetslat" men hennes häst var helt torr i munnen. Finns det andra bett att prova?
Kan hästar ha olika stor salivproduktion?
Tkr inte heller att jag rider med särskilt hård eller spännd kontakt?
Tycker också hon skummar lite mer påhögra sidan än vänstra.
Har bara ridit med hackamore som bettlöst alternativ och det fungerar inte för hon lägger sig och blir framtung och jag har svårt att få en bra kommunikation.
Red ut med en kompis idag och hon rider ganska "skarpbetslat" men hennes häst var helt torr i munnen. Finns det andra bett att prova?
Kan hästar ha olika stor salivproduktion?
Tkr inte heller att jag rider med särskilt hård eller spännd kontakt?
Tycker också hon skummar lite mer påhögra sidan än vänstra.
Har bara ridit med hackamore som bettlöst alternativ och det fungerar inte för hon lägger sig och blir framtung och jag har svårt att få en bra kommunikation.