Hagens_Zorba
Trådstartare
Idag när jag kom till stallet stod hästis inne man han åt inte sitt hö.
Han brukar alltid vräka i sig, och vräka sig ut boxen när man kommer, för att spana efter andras höpåsar osv, nu stod han bara och hängde.
Ingen feber och massa kurr i magen, bajs i boxen osv.
Igår fick han skor med broddar och snösula.
Han har bara haft skor en vinter tidigare i hela till liv (nu är han 7 år).
Han var varm i båda fram, hov och framben men inte så svullen.
Kall i båda bak.
Haltade ej så jag red en sväng, mest skritt, 2 små galoppsträckor, då var han glad och ville verkligen springa fort.
När vi kom hem åt han glatt kraften, han åt även på höet och var pigg igen i boxdörren, snodde av andras höpåsar osv.
Men efter 5 min när jag kom tillbaks så stod han bara där inne och åt inte av sitt hö.
Vad kan det vara?
Inte halt, inte kolik.
Kan han vara deppig?
Konstigt att han är så deppig att han inte ens äter isf,
han älskar att äta, det är verkligen stor skillnad från t ex igår,
konstigt om han blivit totaldeppig över en natt.
Känns som att det borde ha ngt med skoningen att göra eftersom det var igår och att han var varm fram, men han tyckte ju om att vara ute och röra på sig.
Nån som har några ideer?
Han brukar alltid vräka i sig, och vräka sig ut boxen när man kommer, för att spana efter andras höpåsar osv, nu stod han bara och hängde.
Ingen feber och massa kurr i magen, bajs i boxen osv.
Igår fick han skor med broddar och snösula.
Han har bara haft skor en vinter tidigare i hela till liv (nu är han 7 år).
Han var varm i båda fram, hov och framben men inte så svullen.
Kall i båda bak.
Haltade ej så jag red en sväng, mest skritt, 2 små galoppsträckor, då var han glad och ville verkligen springa fort.
När vi kom hem åt han glatt kraften, han åt även på höet och var pigg igen i boxdörren, snodde av andras höpåsar osv.
Men efter 5 min när jag kom tillbaks så stod han bara där inne och åt inte av sitt hö.
Vad kan det vara?
Inte halt, inte kolik.
Kan han vara deppig?
Konstigt att han är så deppig att han inte ens äter isf,
han älskar att äta, det är verkligen stor skillnad från t ex igår,
konstigt om han blivit totaldeppig över en natt.
Känns som att det borde ha ngt med skoningen att göra eftersom det var igår och att han var varm fram, men han tyckte ju om att vara ute och röra på sig.
Nån som har några ideer?