Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo kanske ska tillägga, jag bor i en etta, och jag hör grannens väckarklocka, så kanske inte direkt en skällig ras... Tax är coola, men ska jag ha tax så ska jag nog jaga.
Trots allt är chihuahuan än frisk ras. Problemen som finns är patella, men det har genom åren blivit betydligt bättre sedan kravet på patellaundersökning innan avel. Sen har du ju som med alla småhundar problem med luftstrupen, men de allra flesta vavvor har inga symptom eller lever väldigt bra liv i alla fall. Det finns ju sjukdomar inom alla raser, men vavvan är trots allt ganska så frisk. Sen beror det ju på vilka linjer man köper och av vilka uppfödare. Vissa uppfödare har problem med tandstatusen hos sina hundar, andra med mentaliteten. Men de allra flesta uppfödarna har bra koll. De flesta vavvauppfödarna är gamla i gemet och har hållit på i 20-30 år. Flera i 40 år. De kan sina linjer, både svenska och internationella.det där lät typ exakt det som jag söker, jätte fin är hon också. Hur är det med sjukdomar och uppfödare.
Det finns puckon i alla läger förstås. Min chihuahua och Ainons chihuahua är två aktiva hundar som fungerar som vilka andra hundar som helst. Precis som de flesta andra chihuahuaägare jag känner.Har bekanta som har chi's och uppfödning men min uppfattning om hundar passar inte med deras, deras hundar blir skräckslagna över att bli placerade på golvet. Det har väl gett mig lite förutfattade meningar om chi ägare och uppfödare.
Jo! Det är en myt att DSG skulle vara lugnare än JRT. Däremot har de kanske inte samma jaktlust, men energinivån är ungefär likadan.är inte de ungefär lika aktiva som en JRT?
Det är bättre att du kollar på www.chiforum.se. Där lägger folk ut mer omplaceringar. De ligger dock under valpförmedlingen, så det är lite förvirrande.Är det chihuahua cirkeln som är rasklubben? Hittade inga direkta omplaceringar där.