Skulle ni påpeka detta?

Rosett

Trådstartare
Returnerade varor för 500 kr till IKEA, fick tillbaks 499 kr. :down: Ska jag påpeka det för dem, är ju bara en krona. :wtf: Orka.
Gör de så vid alla returer så blir det ju en slant för dem menar jag.
 
Känns konstigt, jag har aldrig sett något på IKEA som kostat 500 kr prick. Eller något som kan göra att det går jämt upp. Ingen kasse eller liknande på kvitto?

De gör ju så att de scannar in det du returnerar, så det bör vara omöjligt att få fel i retur. Och de gör det absolut inte som standard, jag har returnerat. Därmed hade jag inte ens orkat kolla upp en krona.
 
Det var två Oxberg-dörrar som då kostade 250 kr st och jag fick dem levererade, handlade på nätbutiken, så ingen kasse.

När jag pratade på telefon med kundtjänst så fick jag säga ett kontonummer men nu hade de satt tillbaks pengarna på kortet i stället. Också konstigt. Varför be om kontonummer om de ändå sätter tillbaks på kortet?
 
I ett enskilt fall, kanske man inte påpekar, men om de sätter det i system och gör så mot alla så tjänar de alltid 1kr när någon gör en retur - lite många droppar små blir till en stor å. :angel:
 
De kan ju ha dragit av en krona för en påse med skruvar o grejer, hann slänga påsen så satte grejerna i en annan påse.
Fast hade jag vetat (alltså om de hade skrivit på produktsidan :meh: ) att dörrarna inte passar äldre Billy-hyllor så hade jag ju aldrig beställt dem över huvud taget.
 
Inte för att kronan spelar roll, samtalet kostar nog mer
Jag hade stört mig

Jag kan störa mig på om jag inte får utlovad rabatt i affären tex
Jag kan vänta länge för att få det tillrättat
(Oftast kollar jag inte kvitton, men gör jag det ska dom stämma)
 
Jag hade stört mig, men inte orkat göra något åt det. Det borde ju egentligen kosta mer i tid och pengar (för både företag och dig) att ringa dit, klaga, få personalen att försöka fixa det osv osv. när både personalen och du egentligen skulle kunna göra annat.

Svär lite över det och sen gå vidare. Kanske du kan få en burk att panta av någon bekant istället så får du tillbaka din krona. :D;)
 
Jag hade utgått från att det var ett misstag (inget de satt i system) och inte orkat bry mig eftersom det bara handlade om en krona. Men om du känner att det stör dig så är det väl lika bra att du säger något, för dig tar det kanske mindre energi än att inte göra det. :)

Samma när varan kostar 60 öre mer än det står på skylten. Det är liksom inget butiken gör med vilje för att jävlas. Jag sitter inte och hittar på lite hipp som happ vad jag tycker att varor ska kosta. Ibland har en skylt inte byts och då blir det fel. Ibland strular systemet och så blir det fel. Stör det är kunden såklart välkommen att påpeka så rättar vi till det hela. Däremot är det aldrig någon som kommer och tycket att rätt ska vara rätt när de betalt för lite. Förutom en tant som hade betalt för de billigare tomaterna men köpt de dyrare svenska. Tror det handlade om två kronor som hon fick behålla. :love:
 
Senast ändrad:
Förresten, en annan variant: ring Aftonbladet, hamna med namn och bild i en djupt seriös indignationsartikel ("vi kommer att se över våra rutiner och självklart ska kunden kompenseras för det här", säger Ikeas presstjänst) och bli kölhalad i sociala medier ända tills någon hittar ett kycklingben i en frozen yoghurt. :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: corzette
·
Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
591
Senast: Jfrelin
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
775
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp