skulle du säga att den här hästen är halt?

Sv: skulle du säga att den här hästen är halt?

om jag inte ser HELT fel (jag är ju absolut ingen expert) så tycker jag det ser ut som en liten rörelsestörning fram? tycker att i slutet på filmen när linan sträcks och han får böja lite mer på sig så syns det tydligare..

Helt omöjligt att bedöma egentligen eftersom kameran hoppar upp och ner hela tiden. Går inte att säga varken eller.

jag är inte tillräckligt duktig för att se sånt.. men det finns säkert en möjlighet.

hon har ju lite udda gång öht... men hältan skulle isf sitta i bakbenet närmast kameran alltså innerbak

Svårt att säga som sagt p.g.a kvalité och att kameran hoppar men tycker att hästen ser ut att "sladda" lite bak. Nästan som att den har svårt att styra hela bakkärran. Men kan ju vara filmen som sagt...

Lycka till och hoppas att det inte är något fel på din pålle!

ja, det kan också bero på att hon tycke att det hände roligare saker utanför ridhuset och ville titta ut... damen kan inte göra två saker samtidigt

ja, det kan också bero på att hon tycke att det hände roligare saker utanför ridhuset och ville titta ut... damen kan inte göra två saker samtidigt

Jag personligen tycker att ett par steg rör den sig orent precis som du säger, höger bak.

Men sen verka det "rätta" till sig el så är kameran en synvilla alltihop:p

Jag personligen tycker att ett par steg rör den sig orent precis som du säger, höger bak.

Men sen verka det "rätta" till sig el så är kameran en synvilla alltihop:p

Jag som har suttit här ikväll och tittat på filmen ca 300 ggr. tycker att hon är oren rakt igenom :cry: men bra att nån mer än jag såg det på höger bak iaf

Av det jag såg så tyckte jag att hästen ser kanske inte halt, men stel, stum eller nåt på innerbak. Den släpar hoven i backen för varje steg och kliver inte in med det benet som den ska.

av det lilla man kan se på filmen så ja, jag tycker att hästen ser halt ut och jag tycker det ser ut att sitta högt bak. (hb)

Den ser stel o kort ut i steget, men f ö är det svårt att se vad som är vad av hackig, hoppande film, men i början ser den ut att vara oren bak, men kan vara filmen som hackar också:confused:
Däremot stel/spänd.

tycker inte den ser ren ut alls.
Har ni varit på klinik?

Av det lilla som går att se så håller jag med Zmulan om höger bakknä.

Jag tycker mig se att hästen kortar höger bak - vänster fram. Men jag kanske "hittar på"? :crazy:
Någonting ser iaf fel ut :(

Höger bak tycker jag också ser lite lurig ut. Är hästen öm i ryggen, ovanför virveln? Kolla det!

nej vi har inte varit på nån klinik då jag upptäckte det igår. men vu ska kolla henne idag igen o är hon halt då får vi ringa vet,

uppdatering: halt på båda bak idag.. ska ringa vet i morgon bitti och se vad dom säger

Jag som har suttit här ikväll och tittat på filmen ca 300 ggr. tycker att hon är oren rakt igenom :cry: men bra att nån mer än jag såg det på höger bak iaf
Det är ju svårt o se men jag tycker oxå att det ser lite skumt ut höger bak...men bara dom första stegen, men det är skitsvårt att säja såhär...
Min va lite liknande, typ "tappade" vänster bak i traven. Det va kotledsinflammation kom vi fram till...
Hoppas du får ordning på det.

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 894
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 973
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 109
Senast: Habina
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur