Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men precis! Hela det här med att tillåta samt blanda in pengar gör att jag reagerar - det känns kanske rimligare att diskutera utifrån vad partnern vill.
Alternativt hur en förhåller sig till ett sådant erbjudande?
Skulle någon erbjuda mig en mille för att min sambo skulle ligga med någon, så skulle jag dels bli rätt fundersam kring den personens motiv. Och skulle min sambo gå med på ett sådant deal så skulle jag bli allvarligt bekymrad över min sambos inställning till att sälja sig själv.
Det där med otrohet landar väl ofta i definitionsfrågor och semantik, om än inte på Clintons nivå.Det betyder inte att jag äger min kille, men om han är otrogen så vill jag inte ha honom som partner längre. Sen är det ju upp till honom att välja. Han kan ju även välja att gå ur vårt förhållande om han vill ligga med andra Samma gäller mig, jag får inte vara otrogen. Vill jag det får jag väl göra slut.
Ja, det diskuterades i dagens Rix morgonzoo (med följande inlägg på FB igår)
För mig är det här en helt galen fråga att ställa, men om en läser bland kommentarerna (för jag orkade inte ens lyssna på själva programmet pga min motvilja mot frågan) så verkar många inte tycka att det är det minsta problematiskt.
För mig signalerar en sådan fråga att vi ser våra partners som ägodelar och att vi kan kontrollera deras agerande genom att tillåta ett beteende. Lägg dessutom till att det skulle ske för pengar, så blir det ännu mer obehagligt för mig. Jag tänker att det är galet att vi i väst som har så mycket frihet rycker på axlarna åt en fråga som i princip handlar om att sälja vår partner och att det liksom är en helt rimlig fråga att ställa och inte problematisera.
Vad tycker ni? Är frågan rimlig? Varför skulle någon vilja pimpa ut och "tillåta" sin partner att vara med någon annan? Och är det någon skillnad om det handlar om monogama förhållanden eller poly? Samkönade förhållanden? Eller är svaret detsamma oavsett?
Hade lätt sålt min man en natt för en miljon.
Herre gud varför inte.
Sex är bara sex !
Ja lätt att jag hade för en miljonStackars din man
Hade du på riktigt klarat av att din man ligger med en annan kvinna, gillar det och njuter av det och sen kommer tillbaka till dig dagen efter? Jesus....
Jag hade aldrig dödat någon eller huggit av en arm flr några pengar i världen . aldrig någonsin.Jag har inte så stora problem med att säga typ "min partner får inte vara otrogen". Inte för att jag använder den typen av meningar så ofta men det är liksom en överenskommelse i vårt förhållande, otrohet är inte okej. Det betyder inte att jag äger min kille, men om han är otrogen så vill jag inte ha honom som partner längre. Sen är det ju upp till honom att välja. Han kan ju även välja att gå ur vårt förhållande om han vill ligga med andra Samma gäller mig, jag får inte vara otrogen. Vill jag det får jag väl göra slut.
Att blanda in pengar, det är klart det är konstigt. Men jag hör ibland den typen av frågeställningar, eller typ "skulle du hugga av din arm för 10 miljoner", "skulle du kunna döda någon om du fick 50 miljoner" "Skulle du ta på dig ett brott för 1 miljon". Folk verkar gilla att veta vad andra skulle göra för pengar, hur mycket man är villig att offra och vad som väger tyngst.
Oj, det här var ju väldigt normativt och rätt nervärderande mot alla som har annat än monogama parförhållanden.Hade du på riktigt klarat av att din man ligger med en annan kvinna, gillar det och njuter av det och sen kommer tillbaka till dig dagen efter? Jesus....
Stackars din man
Hade du på riktigt klarat av att din man ligger med en annan kvinna, gillar det och njuter av det och sen kommer tillbaka till dig dagen efter? Jesus....
Det där med otrohet landar väl ofta i definitionsfrågor och semantik, om än inte på Clintons nivå.
Men jag definierar inte automatiskt sex med andra än ens partner som otrohet. Som @honung var inne på ovanför så ligger massor av folk ibland med andra än bara sin partner, i trekanter och fyrkanter mm. Det skulle jag inte kalla otrohet, eftersom det normalt handlar om samtycke (och rent av uttrycklig önskan) från alla parter. Otrohet i min värld är när någon gör något bakom ryggen på sin partner, som partnern inte skulle acceptera om den visste.
Jag läser frågan som "Skulle du kunna tänka dig att bli hallick och göra din partner till lyxhora?". Otrohet är inte det mest akuta etiska spörsmålet i frågeställningen....För mig är frågan felställd. "Skulle du kunna acceptera att din partner hade sex med en annan person, om din partner fick 1 miljon för det hela?".
Känner du att det är synd om par som har trekanter med extra man eller kvinna också?Stackars din man
Känner du att det är synd om par som har trekanter med extra man eller kvinna också?
Ja! Ett par är ett par och då funderar man inte på sådana aktiviteter med andra.
Ja! Ett par är ett par och då funderar jag (inte man, för det där är en personlig värdering) inte på sådana aktiviteter med andra.
I din värld kanske det är så, men sen har vi de av oss som inte har något alls emot att nån gång ibland bjuda in någon/några för mer än bara en törfika.
I din värld kanske det är så, men sen har vi de av oss som inte har något alls emot att nån gång ibland bjuda in någon/några för mer än bara en törfika.