Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dels växer ju killer längre än vi tjejer, så i ettan på gymnasiet är ju killarna inte färdigväxta ännu. Jag är 40 så jag dejtar inte barn/ungdomar. Men visst om vi tittar på barn och ungdomar så finns det många pojkar som är kortare än mig. Anledningen till att de inte är romantiskt material är dock helt andra än just det faktum att de är korta (!).En till liten reflektion:
Är förvånad över att flera i tråden verkar ha stött på inga eller bara ytterst få män som varit kortare än de själva.
Jag tycker öht inte att män kring 158-160 cm ens är så ovanligt, och t.ex. i min gymnasieklass i 1an så var jag klassens 3e längsta person; bara en tjej (ca. 167 cm) och två killar (ca. 168-169 cm resp. ca. 172 cm) var längre än mig. Ska man därtill lägga till kategorin "män som är +/- lika långa som mig själv" - för enkelhetens skull män upp t.om. 165 cm - då tycker jag det kryllar av de.
Eller så har jag bara stött på typ alla Sveriges dito, I don't know.
Va mysigt de lätJag är knapp 1,60 och min sambo är knappt 1,70, det är jättelagom tycker jag! Älskar hur min näsa landar perfekt i gropen vid hans nyckelben när vi kramas
Men vilka töntar!Men det har varit en del som gjort sig lustiga över vår (brist på) längd tyvärr, och det är rätt tröttsamt.
Jag skulle inte kunna vara ihop med en man som är kortare än mig. Jag är 180 cm och har aldrig varit ihop med någon som är kortare än 185 cm.La märke till att många i den där "utseende på din partner"-tråden föredrog långa män, gärna 185-190 cm eller så. Blev då lite nyfiken: Skulle du som kvinna kunna tänka dig att dejta en kortare man, och du som man tänka dig en längre kvinna? Varför eller varför inte?
Jag har inga problem med att killen är kortare än mig, faktiskt. Vilket verkar vara en rätt ovanlig åsikt hon tjejer i allmänhet och tjejer i typ min längd i synnerhet. Jag är 162 cm. Nu går jag allra mest på insidan och det står över utsidan alla gånger, men om jag måste säga någonting om längden på partner så föredrar jag snarare folk som är rätt jämnlånga med mig - det känns mer "ergonomiskt" då. Så om jag måste välja partner med längden som måttstock, väljer jag en helst en som är 150-175 cm - dvs. max dryga decimetern kortare/längre. För egen del tycker jag att en kille på typ 185-190 cm skulle vara betydligt jobbigare ur den aspekten, jag skulle ju ha kronisk nackspärr...