Skulle det lönas?

R

Real_Life

Jag har alltid drömt om att ha ett ponnystall/ponnyridskola, med småponnyer för småbarn (ca 3-9 år). Där skulle alltså erbjudas hästskötarkurser, ridlektioner och körlektioner.
Men nu har jag börjat fundera vidare på det där. Kanske man skulle kunna ha någon sorts dagis/fritids på en mindre gård, med ponnyer, katter, minigrisar, dvärggetter, ja lite såntdär ;)
Vad tror ni om det? Skulle det fungera?
Och vilken utbildning krävs (för de olika förslagen)

Sv: Skulle det lönas?

Jag tror säkert att det finns en marknad för sådant, men jag tycker det är viktigt att man satsar från början och har välutbildad personal. Dvs de som har hand om ridningen ska vara utbildade instruktörer, har man fritidsverksamhet ska man helst ha pedagogiskt utbildad personal.

Skulle just också nämna skogslotten. Tror inte dom kunde drömma om att det skulle gå så bra!

Jag har bekanta som hade riddagis. De höll på att jobba ihjäl sig och det gick inte ihop. Men kul hade de.

I många fall får man bidrag från kommunen, en viss summa/barn när man har ridfritids eller liknande.Hör med dem om villkor osv.
Som Snuffsan skriver så är det oftast bara hårt arbete å man blir inte miljonär på det.Gjorde själv ett eget företags arbete om just ponny fritids/ridskola å jag räknade ut att det inte blev mkt över ;)

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Vi har en stor gård med mycket outnyttjade utrymmen och sitter här och fantiserar om vad man skulle kunna hitta på för att få lite fart...
Svar
10
· Visningar
1 475
Senast: Månsane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama