Skruva ur broddarna...

Viggen

Trådstartare
på kvällen eller ej? Hur gör ni? "Förr i tiden" för ca 8-9 år sen hade jag inte en tanke på det men nu, när jag har en häst igen,ligger ner i boxen o sover, kom jag o tänka på att han kanske kan skada sig på broddarna?? :confused:

Sv: Skruva ur broddarna...

Skruvar inte ur...

Har dock ridit en häst som bara var fullbroddad under ridturer, gick med blindbroddar annars (i hage o box) men skadade sig ändå... Han hade ett specialsytt bogskydd som skyddade extra under magen på sig...

Jag skruvar aldrig ur broddarna på natten. Har en häst rullar sej när han kommer in och ligger ner o sover under natten.
Även kompisens förra häst som skadade sej på allt och inget och med hovar överallt och ingestans klarade sej med brodd på på natten.

Som jag misstänkte då, som jag gjorde "förr" (skriver förr inom " "för man känner sig så gammal :rofl:). Jag har väl blivit nojjig med åren hehe

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
840
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 706
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 640
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka