Jag har varit med och tagit in många ponnyer från Irland. Dom allra flesta har aldrig varit med om att ryttaren sitter upp från pall.Dom förstår inte vad du menar! Samtliga har efter träning lärt sig. Men det tar tid och det måste det ju få göra. Jag förstår inte vad dina argument för en reklamation är? Om vi har sålt en ponny/häst från ridskolan ersätter vi den så fort vi kan,vi behöver våra ponnyer för att hålla verksamheten i gång. Vi kan inte bara ta tillbaka en ponny,oavsett pris,för att sedan lägga tid på att sälja den igen.Som så många här säger:Är du det minsta osäker på om det är något fel på hästen ska den naturligtvis kollas av en veterinär,om inte lägg ut den på annons och sälj.Svarar alla
Detta är min första egna häst. Min vän hjälpte mig med köpet och allt var bra vid provridningen. Han gick igenom en gårdsbesiktning. Han är importerad från Irland och där är det en helt annan inridning osv än vad det är här. Han har pratat med en hästpratare och han vill inte gärna prata om tiden på Irland.
Jag förstår att det kan ta tid för honom att landa.
Han gillar inte att vi ramlar av och har sagt till hästprataren att han tolkar det som att det är hans fel att vi ramlar av för han är inte tillräckligt snabb. Nu tränar vi med en pall och vi får inte stå längst upp på pallen bredvid honom då backar han. Han vill inte riskera att vi kanske sitter upp för då kan vi ju inte ramla av om vi inte kommer upp.
Det sista jag vill är att bråka med säljarna jag vill bara ha en lösning på situationen.
Jag klarar inte att lösa det här själv och det finns ingen i min närhet som kan hjälpa mig. Han är bara 8 år och vill inte bara stå i en hage. Jag mår jättedåligt av den här situationen.
Om de tar tillbaka honom väntar jag mig inte att få tillbaka samma summa som jag köpte honom för.