Skriva åt dommare!

L

lollolisa

I helgen ska jag skriva åt dommaren på en lydnadstävling.:crazy:

Vad ska jag tänka på?
Vilka förkortningar bör jag kunna?

Sv: Skriva åt dommare!

d.k är ett absolut måste att kunna, står för dubbelkommando.
I övrigt är det mest att kunna skriva lite stödordsmässigt så att allt får plats.
Det är lite olika hur domarna arbetar också, en del vill att man skriver eftersom en del sammanfattar efter varje moment.
Fråga innan. Det är jätteskoj att sitta som domarsekreterare för övrigt.

Sv: Skriva åt dommare!

olika brukar använda samma förkortningar för olika saker. ss brukar betyda sned sitt, med kan ibland betyda sakta sitt.

försök skriva så tydligt så att det går att läsa. det är viktigt för de som tävlar att få förklaring till betygen. allt under 10 måste motiveras.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 477
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 645
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka