Skrittmaskin

Sv: Skrittmaskin

Annonsera ist efter medryttare som kan motionera häsatrna åt dig när du inte hinner...

Skrittmaskin är jag inte så där superkär i.. Jorunn har gått i en sån och hon var för smart pinnarna som ska vara bakom hästen åkte bara över henne så stod hon längs kanten och tuggade gräs=)

Jag ser för många olyckor framför mig och anser väl att har man inte tid för hästarna kan amn ju dra ner eller skaffa ridhjälp.=)

Jag ska försöka sälja dem. Så hanterar dem så mycket jag hinner bara. De är runt 4 år. De får Kraft grov 125 eller något sådant. kommer inte ihåg exakt vad det heter nu. Jag jobbar ungefär 4 timmar om dagen med hästarna, och 2 med saker runt om. Problemet är att ägarna inte vill ha mer folk på gården. Så jag tror inte jag kan göra något åt saken.

Därför är inte heller medryttare något alternativ. Det är synd för det hade behövts. Men jag får bara försöka göra det bästa av situationen.

jag tkr skrittmaskin verkar effektivt.
men med rädsla att hästen skulle bli rädd, trassla in sig, få panik eller något - så skulle jag nog inte använda den..

Om du har ca 4 timmar per dag som du kan jobba med hästarna så får du helt enkelt prioritera.

Vilka skall säljas först ?
Vilka behövs mest hantering ?

Om ägarna vill sälja sina hästar så får de nog räkna med att du behöver mera hjälp, det är omöjligt att klara av det själv.

Jag hade aldrig accepterat sådana arbetsförhållanden !!!

Jag hade talat om för ägarna att jag tränar X antal hästar per dag och tar tex ridhästarna först i 2-3 månader så får unghästarna komma i andra hand under den tiden.
sen när ridhästarna börjar bli färdiga för att säljas så kan du påbörja hantering och inridning av unghästarna.

Löjligt av ägarna att tro att en person skall hinna med träning av 7 ridhästar och 20 unghästar per dag.....:mad:

Berätta för ägarna att si och så många hästar klarar jag av att hålla igång i taget, och att du behöver en medhjälpare åtminstone ett par dagar i vecka, kanske kan någon av ägarna vara med dig när du jobbar med unghästarna, eller iallafall vara såpass i närheten att de märker om det händer något så att du inte är helt utelämnad åt dig själv. 12 stycken i taget max skulle jag satsa på om jag vore du, och prioritera de som ska säljas först, och rida igång ett par hästar som är bra att handhästa från att alternera med. (Jag har också jobbat på gårdar med många hästar att hålla igång, och ska man få tillräckligt med kontinuitet så kan man inte ha som ambition att alla 30 ska jobbas utan man får ta ett gäng i taget)

Hellre handhästridning än skrittmaskin kanske, jag undrar om man vinner så mycket på maskinen? Behöver man inte övervaka hästarna när de går den? Om du är ovan att rida med handhäst prova inte med fler än en i taget, och ta hjälp så att det blir rätt, det kan vara lite trassligt i början.

Senast ändrad:

Jag prioriterar vår hingst, 2 bra ridhästar och 3 unghästar som jag rider in.
Men känner att jag vill göra mer. Med en skrittmaskin kan jag skritta 4 eller 6 hästar åt gången (beroende på vilken storlek ägarna väljer) Vi kommer placera den precis brevid rundcorall och paddock. Så jag kan jobba med en häst löst, samtidigt som jag har koll på maskinen. Och så får unghästarna komma ut och se lite nytt samtidigt. :)
tror det kommer bli bra!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka