Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jo så länge du inte går bakåt, så får du väl gå hur sakta du vill.... :smirk: Fast det är klart- skrittar du FÖR länge får du nog räkna med ett antal tidsfel....
Man får väl stanna med? Bara man inte korsar sin egen väg eller går bakåt ja...
vet inte hur det är i fälttävlan för där räknas ju vägran när man ser om ryttare och häst har tagit sikte på hindret och stannar. Gäller då samma i hoppning? Annars kan man ju rida fram, stanna, ta tre galoppsprång och hoppa över
vet inte hur de är men tror att om man stannar räknas det som vägran? En av unghästarna jag rider stannade nämligen och kissade och då fick jag fyra fel för "vägran"
Ooops!
Men som ngn skrev, så räknas det som istadighet i TR.
Jag vet en ponny som fått lära sig att det var ok att stå still och skita. Och det var lite "fnissigt och gulligt" ansåg alla utom jag, och de kunde inte förstå att jag var så elak att jag ansåg hästen skulle vänjas av med det jag kallade ovanan.
Sedan så skulle hästen börja tävla dressyr. Och DÅ förstod alla tvivlare varför hästen aldrig ska få lära sig stå still och skita i ett ridpass!
Pålle i fråga "avbröt" en gång en mellantrav för en liten bajspaus...
Ja men egentligen om hästen stannar och kissar tycker jag inte d eär ngt fel ,tar gärna på mig de 4 felen iså fall för de kan iaf inte springa och kissa men skita och springa kan de. :smirk: