Skriker när vi åker bil.

Bollen

Trådstartare
Nu ger vi snart upp och börjar gå istället...

Fram till att Alice var 2 månader fungerade det jättebra att åka bil med henne, hon somnade ganske snabbt och kunde sen sova flera timmar.

Helt plötsligt vände allt, hon började gallskrika i bilen.

Först trodde vi det berodde på spegeln vi hade satt in för att se henne, tänkte att den kanske var ivägen så hon inte såg ut. Men skrikandet fortsatte efter att vi plockat bort den.

Hon kan sitta tyst i 5 minuter sen helt utan förvarning sätta igång. Det känns som vi har provat allt för att få henne att gilla bilåkandet.

Vi sjunger, har speldosa, leksak, guppar på stolen, håller i handen, hon får suga på vårat finger ( använder inte napp ), musik.

Vi har testat när hon är pigg, trött, mätt, glad..... ingenting fungerar..

Hon tystnar när vi stannar bilen och lyfter ut babyskyddet och gungar henne, men sätter igång igen så fort vi startar bilen.

Åkte till stugan en gång, det tar vanligtvis 1 ½ timme, den gången tog det 3 timmar... :eek:

Vi orkar snart inte mer.... Har ni några tips och ideér??

Sv: Skriker när vi åker bil.

Hon har aldrig kräkts i bilen. Ibland har det dessutom känts som om hon skriker mer när vi kör på rak väg :confused:

Syrrans unge är 3 år och har alltid skrikit när han åkt bil, och gör så än i dag. Himla kul med 3 timmars bilresa :angel:

Hon har gjort allt, och nu givit upp...finns inget kvar att göra mer än låta han skrika, vad ska man göra mer än bara köra egentligen ?

Råkar vår kille inte sommna så skriker han också hela tiden. Vi måste precis passa in hans sovtider och sen är det bara att köra... Stannar vi vaknar han direkt och sen skriker han bara.

Min systers dotter tokskrek såfort dom försökte åka.. Hon vart galen.

Till sist provade syrran ett annat babyskydd o dottern somnade direkt när dom åkte bil..

Kanske kan vara ett förslag till er oxå?

Syrrans unge är 3 år och har alltid skrikit när han åkt bil, och gör så än i dag. Himla kul med 3 timmars bilresa :angel:

Hon har gjort allt, och nu givit upp...finns inget kvar att göra mer än låta han skrika, vad ska man göra mer än bara köra egentligen ?

AAAAAaaaaa :cry:

Råkar vår kille inte sommna så skriker han också hela tiden. Vi måste precis passa in hans sovtider och sen är det bara att köra... Stannar vi vaknar han direkt och sen skriker han bara.

det funkar ju bara om hon somnar i babyskyddet....

Kan inte mycket mer än att tycka synd om er... prova korta turer så hon blir van... vet inte om det hjälper, men vår lilla verkar det ha hjälpt lite på... försök söva henne i babyskyddet så att det bara är att placera det i bilen och kör medans hon sover!
Ger ni flaska? Det kan man ge medans man åker, kan vara skönt för dom att snutta lite på flaskan om dom inte känner sig bekväma i situationen, lite svårt att hala fram tutten till dom i bilen!! ;) Sist vi åkte långt hade vi med oss bara vatten i flaskan som hon kunde snutta lite på.. hon var nästan 3 månader då... fungerade lite, men bäst var ju givetvis att få mjölk i flaskan istället ;)

Min yngsta son skrek jämt både i bilen och i vagnen.
Han ville ha kroppskontakt helst.

Han somnade aldrig i bilen, men ibland kunde man ta babyskyddet och gunga rätt kraftigt så han somnade i den innan man åkte.
Vi försökte undvika att åka nånstans. Jag bar honom i sjal i 6 månader.
Då började han acceptera vagnen.
Han slutade skrika i bilen när han var runt 8-9 månader.
Nu går det hur bra som helst att åka bil. Han är 2½.

Min systers dotter tokskrek såfort dom försökte åka.. Hon vart galen.

Till sist provade syrran ett annat babyskydd o dottern somnade direkt när dom åkte bil..

Kanske kan vara ett förslag till er oxå?

Men hon gillar babyskyddet annars. Vi har en vagn som man hakar fast det i och då går det jättebra...

Kan inte mycket mer än att tycka synd om er... prova korta turer så hon blir van... vet inte om det hjälper, men vår lilla verkar det ha hjälpt lite på... försök söva henne i babyskyddet så att det bara är att placera det i bilen och kör medans hon sover!
Ger ni flaska? Det kan man ge medans man åker, kan vara skönt för dom att snutta lite på flaskan om dom inte känner sig bekväma i situationen, lite svårt att hala fram tutten till dom i bilen!! ;) Sist vi åkte långt hade vi med oss bara vatten i flaskan som hon kunde snutta lite på.. hon var nästan 3 månader då... fungerade lite, men bäst var ju givetvis att få mjölk i flaskan istället ;)

Vi ger inte flaska. Det skulle inte heller fungera när man åker med henne själv i bilen....

Nappen spottar hon bara ut om hon har den själv, man måste sitta och trycka dit den hela tiden. Hon blir dessutom argare av den.

Min yngsta son skrek jämt både i bilen och i vagnen.
Han ville ha kroppskontakt helst.

Han somnade aldrig i bilen, men ibland kunde man ta babyskyddet och gunga rätt kraftigt så han somnade i den innan man åkte.
Vi försökte undvika att åka nånstans. Jag bar honom i sjal i 6 månader.
Då började han acceptera vagnen.
Han slutade skrika i bilen när han var runt 8-9 månader.
Nu går det hur bra som helst att åka bil. Han är 2½.

Somnar hon innan i babyskyddet går det bra, men sen ska man ju hem också..... :crazy:

Ja men slutar hon vid 8 - 9 månader så är det ju bara 3 - 4 månader kvar... :grin:. Värre är det om det håller i sig till 3 år....

Jag skulle gärna slippa ta bilen, men vi har 1 mil till närmsta affär...

Vet inte riktigt hur gammal din sotter är men Elivia hade också en sån period när hon var ca 5 mån så vi bytte helt enklet ut babyskyddet mot en stol som är godkänd från 4 mån och vips så blev hon en glad bilåkare igen.
Hon såg ju inte ut när hon satt i babyskyddet, i den nya stolen kunde hon röra sig lite mer och satt högre upp så hon kunde se ut genom fönstret.

Men åksjuk kan man ju vara fast man inte kräks. ;)
Annars kanske hon sitter obekvämt, är för varm eller för kall?

Men åksjuk kan man ju vara fast man inte kräks. ;)

Ja och det är tur det för jag blir åksjuk bara jag sitter i baksätet, fortfarande :crazy:

Kräktes jämt när jag var liten men sen växte de bort och nu mår jag bara illa och kallsvettas.
Åka buss är en mardröm.

Jag brukar oftast klara mig från att bli åksjuk även när jag sitter i baksätet (där jag annars lättast blir det), men det har ibland hänt att jag blir åksjuk även när jag själv kör :o Är precis som dig de gånger jag blir åksjuk, kallsvettas, illamående och en stor, tjock klump i halsen.
Var aldrig åksjuk som barn (förutom att jag blev illamående om jag läste under färden), utan det började när jag var i tonåren

Miranda 1 år har alltid skrikit i bilen, sååå roligt när man bor 5 mil från civilisationen :crazy:. Jag låter henne skrika, försöker tänka på annat och höjer volymen på radion. Vad mer kan man göra liksom. Leksaker, nappar etc kastar hon ilsket omkring sig.

Vi kan aldrig ta med henne på tävlingar, hundutställningar etc som ligger lite längre bort. Tur man har bra barnvakter..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka