Skriker när vi åker bil.

Sv: Skriker när vi åker bil.

Bara en tanke men hon ser säkert mer när stolen sitter fast på vagnen än när den är nere i ett bilsäte och det är långt upp till fönstret;).

Tror det där är väldigt olika.
Våran stora dotter älskade att åka bil.
Men våran lilla har aldrig riktigt tyckt om att åka bil. Det har varit lite som du beskriver eran tös.
Hon är 2 år idag och protesterar högljutt efter ca 2-3 mil redan.
Hon tycker inte om att sitta i sin bilstol utan försöker kränga sig ur och lyckas ibland få ur armarna.
Tror det är känslan av att sitta fast och inte komma loss.
Men nu finns det ju liksom inga alternativ, och det vet hon ju.

Ingen av våra döttrar har heller somnat i bilar.
De gångerna är lätträknade.
T,ex så åkte vi en gång till Forshaga (karlstad) från Eksjö.
Den lilla som då var ca 1 år, somnade när vi hade ca 3 mil KVAR. :crazy::D

Tänkte uppdatera...

I måndags skulle vi till BVC. Då provade vi att flytta fram hela bilstolsanordningen till framsätet.

Oj vilken skillnad det vart.... vi satt och skrattade hela vägen (2 mil).

Samma sak när vi skulle hem. Stannade och handlade, åkte sen vidare. Sista kilometern började hon skrika, men det berodde nog mer på att hon var trött. Hon hade bara sovit 15 minuter på 6 timmar...

Så det tyder väl på åksjuka....
Det ska bli spännande att se om det håller i sig.

Hmf...

Man ska inte ta ut glädjen i förskott...

Tydligen passar det inte damen att sitta fram heller. Det fungerar dock lite bättre, om hon är mätt och pigg.

Men när hon börjar skrika och man inte stannar och tröstar henne, blir hon hysterisk. Jag menar HYSTERISK.... Provade det idag, åkte ca 5 minuter. När vi väl var hemmatog det 15 minuter att lugna ner henne....

Nu samlar vi kraft att orka åka in till stan och hämta pappan... :crazy:

Åh vad jag lider med er :( Det är så jobbigt med vardagsgrejer som inte funkar! Elina är inne i nåt slags språng nu och krånglar en del med sömnen, maten, och bilåkandet ... inte så illa som er dotter verkar tycka att det är, Elina är superglad så fort man stannat och börjar plocka med henne, men skriker när bilen åker.

Sam hade en sån period också, jag har en väninna som bor 45 minuter bort och det blev inte många besök. En gång fick jag stanna i en by, ösregn, beckmörkt och en gallskrikande Sam som klamrade sig fast vid mig så fort jag försökte sätta ned honom igen.

Veckan efter bestämde vi oss för att åka till stranden och låna lite sten till vår öppna spis, Sam skrek HELA vägen ner (typ en timme) och HELA vägen upp, men var jätteglad så fort vi tog ut honom. Han var också sketatrött men vägrade sova.

Det enda jag märkte som fungerade var att hålla nappen i munnen tills han tog den. Det låter jättehemskt men man måste ju köra ibland. Och det tog bara ett par minuter så däckade han.

Åh vad jag lider med er :( Det är så jobbigt med vardagsgrejer som inte funkar! Elina är inne i nåt slags språng nu och krånglar en del med sömnen, maten, och bilåkandet ... inte så illa som er dotter verkar tycka att det är, Elina är superglad så fort man stannat och börjar plocka med henne, men skriker när bilen åker.

Så har Alice gjort ibland, superglad när vi stannar... ibland tror jag hon gör det bara för att.... :devil: :grin:

Sam hade en sån period också, jag har en väninna som bor 45 minuter bort och det blev inte många besök. En gång fick jag stanna i en by, ösregn, beckmörkt och en gallskrikande Sam som klamrade sig fast vid mig så fort jag försökte sätta ned honom igen.

Veckan efter bestämde vi oss för att åka till stranden och låna lite sten till vår öppna spis, Sam skrek HELA vägen ner (typ en timme) och HELA vägen upp, men var jätteglad så fort vi tog ut honom. Han var också sketatrött men vägrade sova.

Det enda jag märkte som fungerade var att hålla nappen i munnen tills han tog den. Det låter jättehemskt men man måste ju köra ibland. Och det tog bara ett par minuter så däckade han.

Jag fick också stanna i ösregn en gång. Som tur var hittade jag en busskur :D

Nappen provade jag igår, just så som du säger, hålla den i munnen på henne.
Det fungerade faktiskt. Men problemet är att hon inte är van vid napp, så hon behåller inte tagen själv. I en mil höll jag nappen på plats, varje gång jag släppte för att växla så spottade hon ut den.
När jag sen svängde ut på stora vägen var jag tvungen att gasa upp och växla flera gånger, då passar ungen på.... spottar ut den med kraft, den landade någonstans på golvet :devil:, så blev hon av med den.

Men som tur var höll hon sig lugn den sista milen. Dessutom hela vägen hem också, ville väl vara duktigt för pappa... :angel:

Haha jo jag vet inte hur många gånger nappen försvunnit långt ner på andra sidan stolen.... Testat ha nåt att dricka? Sam var glad om han fick nåt lite godare, typ utspädd juice. Då hölls han sysselsatt i ett tag.

hmf... har aldrig provat... hon är aaaaningens tuttfixerad.... men det kan vara dags att hon inser att det finns annat här i livet :angel:

Hehe värt ett försök? Det är väldigt skönt om man ska iväg eller så. Sam gillar att leka med nappflaskan. Han är också hjälplöst tuttfixerad...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vad jobbar du med, egentligen?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka