Skrämselträna

P

pst

Hej,
har lite funderingar över övningar från marken (eller tjaa, varför inte från ryggen också?!). Jag skulle vilja ha lite tips på övningar för att göra vår häst lite coolare för saker och ting. "Det är bara fantasin som sätter gränser", ja men nu har min fantasi satt stopp! Han kan saker som att gå genom pressenningar som hänger ner, i sommar (utan broddar!) tänkte jag öva lite grann på att gå över dom också. Är det någon här som har fler roliga tips på övningar? Alla tips tages emot med tacksamhet ::bow:

Sv: Skrämselträna

OJOJOJ listan skulle kunna göras lång, du kan skramla å slå på saker med saker (EJ PÅ HÄSTEN utan brevid) Dra plastpåse över hela kroppen på hästen, såg även en film för ett tag sedan där de hade jääätte stora mjuka gummibollar (typ yoga boll) som de bollade PÅ hästarna filmen finns på youtube och det var ngn NH film det såg väldigt roligt ut ;) Så som sagt fantasin kan ju bara sätta stopp :P

Jätte bra! Tack för tipsen! Att googla lite på youtube och NH skulle kanske inte vara så dumt det heller. Det tänkte jag inte ens på!! Titta, min fantasi har redan kommit igång igen.

ballonger satta pa hinder stod eller som har pa koner
IMG_0160.jpg

lagga up pressening som dom skall ga over
lagg bomar pa sidorna sa att den inte blaser upp

paraplyer som falls up brevid hasten

satta up hinderstod med fladrande toalett papper i vinden

ja det ar ju bara fantasin som satter stop:)

Jag brukar dra vattenmattan över och under min häst.
Och i somras när vi var ute och promenerade gick jag före och kastade kottar och kvistar på hennes rygg/rumpa :angel:
En gång träffade jag mitt mellan öronen (så det hängde grannbarr i hela hennes ansikte), inte brydde hon sig det minsta, hon fortsatte att traska på :D

ballonger satta pa hinder stod eller som har pa koner
IMG_0160.jpg

lagga up pressening som dom skall ga over
lagg bomar pa sidorna sa att den inte blaser upp

paraplyer som falls up brevid hasten

satta up hinderstod med fladrande toalett papper i vinden

ja det ar ju bara fantasin som satter stop:)

Det här var ju också super bra tips!! Det där med ballongerna skulle jag ALDRIG ha kommit på själv!! Och inte toalettpappergrejen heller för den delen... TACK!

Liknande trådar

Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 794
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 197
Senast: Ridinglady
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?