Skrämde livet ur mig

lisa412

Trådstartare
Min lilla katt tyckte att det kunde vara roligt att skrämma livet ur mig idag.

Jag stod och lagade mat i köket. Det blev lite osigt så jag öppnade fönstret. Jag tänkte så länge jag är i köket och håller koll på katten så är det lugnt. Fönstret var ändå inte öppet så mycket.

Jag har minne som en guldfisk så såklart glömmer jag fönstret. Ca en timma senare kommer jag på det rusar till köket stänger fönstret och börjar leta efter katten. Hittar henne inte. Panik!

Jag bor högst upp. MIna fönster är liksom på taket. Tittar ut men ingen katt. Har hon ramlat ner?? Rusar ut tar en sväng runt kvarteret. När jag kommer tillbaka ser jag två av mina grannar stå och peka på taket. Jag frågar om de ser min katt på taket. Då visar det sig att jodå min katt hade gått ut på taket och sen in genom fönstret till min granne. Han hade henne nu i sin väska.

Då brast det för mig. Kunde inte sluta gråta. Jag börjar gråta nu bara jag tänker på det. Så jävla rädd jag var!!

Oj oj oj.... Ja nu är hon hemma iallafall. Hon är glad som vanligt jag skakar som ett löv. *haha*

IMG_0863.jpg

Sv: Skrämde livet ur mig

Sicken jäkla tur att din granne var hemma och att han dessutom hade fönstret öppet han med! :banana:
Lär nog inte hända igen att Du glömmer bort att ditt fönster är öppet...:angel:
Skönt med en historia med lyckligt slut!

Vad skönt att det slutade bra :) men vad var det med väskan? Förvarade han katten i väskan? Eller hade katten krypt in själv?

Han trodde att katten tillhörde grannen längst ner så jag antar att han la henne i väskan så hon inte skulle smita.

Jag tänkte faktiskt inte så mycket på det, jag var bara glad att hon var ok.

Liknande trådar

Övr. Barn Som överskriften frågar, berätta för mig vad era barngör för tokigheter! Jag börjar: DANIEL *En morgon vaknar jag av...
2
Svar
21
· Visningar
3 150
Senast: Mammas
·
J
Övr. Katt Jag bor i en lägenhet i centrala Göteborg. Det är en motorled ett stankast ifrån mig och vägar runtom mitt hus. Jag sitter här med...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka