Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är hon och jag såg inte det som en problem tills en dag i galopp ute i skogen hon tittar på något far i väg i full galopp samtidigt som hon sparkar bakut mot det farliga, jag åker så klart av. Tänkte då att vi får hålla oss till skritt och trav ute och galoppera på ridbanan men nu är samma sak i trav också. Nu på slutet även på ridbanan i alla gångarter. Detta gör mig rädd då jag inte lyckas sitta kvar då min balans inte är som det varit. Och det inte går att förutspå när hon ska göra dessa Förutom på ridbanan där hon har sina skrämmande hörn . I förrgår var hon superfin och helt plötsligt reagerade hon för en fågel som satte sig i ett träd en bra bit från ridbanan. Hon är vaken mest hela tiden både i hagen stallet ridningen, som om hon väntar på att något ska ske, och händer något så far hon i taket. Då jag inte vet vad hon reagerar på är det också svårt att träna det, ljud vet jag men det är något annars också. Hon är uppkollad av veterinär equieterapeut och utprovad utrustning.
Nu till det tråkiga jag har blivit på helspänn för att lyckas hålla mig kvar och det gör ju inte saken bättre kan jag tänka mig men p andra sidan gör hon likadant när jag varit helt avspänd.
Det är inte roligt att fara till stallet längre
Nu till det tråkiga jag har blivit på helspänn för att lyckas hålla mig kvar och det gör ju inte saken bättre kan jag tänka mig men p andra sidan gör hon likadant när jag varit helt avspänd.
Det är inte roligt att fara till stallet längre