Sv: Skräckscenario och livrädd!
Om hundar: Jag undrar varfor folk inte kastrerar sina hanhundar i allmanhet? Finns ju ingen anledning om det inte ar en utstallnings/avelshund att ha hanhundar intakta..Plus det blir ett mkt battre liv for hundarna.. man har inte det har springandet efter tikar som loper, de ar inte sa stridslystna etc etc.. och det ar en quick operation, tar ungefar 20 minutes fran start till finish.. Just en fundering.....
Men vilken tur att inget hände! Det vore ett riktigt mardrömsscenario om något liknande hände här, tack och lov så bor (vad jag vet) närmsta hingst över milen bort med bra ägare.
Tänk om du stått med 2 ston, eller 2 hagar med blandade hästar. Hoppas hingstägaren fick sig en rejäl tankeställare, även om det knappast lät så.
Vad jag funderar över är, om det varit en hanhund som kommit inspringandes på gården, börjat bråka med en annan hanhund (kanske hotat människan som försökt sära på djuren) och försökt para sig med en löptik så hade hundens ägare ställts in för rätta, under förutsättning att man gjort en anmälan, och hunden hade riskerat avlivning.
När det gäller en hingst så händer helt plötsligt ingenting. Varför?
Om hundar: Jag undrar varfor folk inte kastrerar sina hanhundar i allmanhet? Finns ju ingen anledning om det inte ar en utstallnings/avelshund att ha hanhundar intakta..Plus det blir ett mkt battre liv for hundarna.. man har inte det har springandet efter tikar som loper, de ar inte sa stridslystna etc etc.. och det ar en quick operation, tar ungefar 20 minutes fran start till finish.. Just en fundering.....