Sv: *skräckhistorier* ni med stall *långt*
Har inga roliga historier från senare år, men i början av min "karriär" hände det en och annan smårolig sak:
*En tjej glömde komma, jag mockade i flera veckor. När jag ville ha några kronor för det svarade hon "tänker jag inte betala för jag har inte bett dig"
*Samma tjej blev uppsagd. När hon skulle flytta och skulle betala sin sista hyra hade hon dragit av hälften "för att du har bättre ställt än jag"
*En tjej sa att hon jobbade natt i vården. Senare visade det sig att hon själv var intagen och behövde infinna sig någon viss tid på kvällen
*En tjej kunde inte med att säga att hon skulle flytta. Hon red iväg, jag fodrade i hagen, hon sa att hon skulle rida ut. Hon kom aldrig mer tillbaka. Just henne blev jag lite irriterad på då jag trodde något hänt henne och körde runt och letade efter henne.
När jag fick tag på henne sa hon "jag hade inget att klaga på så jag visste inte vad jag skulle säga". Kanske "jag flyttar nu, hej då"
Annars har man varit med om:
*en häst som skulle ha en murarhink med betfor morgon/middag/kväll
*en tjej som vägrade använda avmaskningsmedel och påstod sig göra något eget hopkok
*min granne hade en inackordering som hela tiden klagade på att hennes häst var så lös i magen. "har jag inte sett" svarade min granne. På eftermiddagen kom inackorderingen in och ställde en skokartong med bajs på hennes vardagsrumsbord...
*"vill du tjäna extra en fredagkväll 22.00? Mocka min box för 50 spänn"
*"min häst har en depression för den gick rakt in och lade sig i boxen, stallägaren tror det är kolik, jag tror hon är deprimerad"
*"hagen ramlade ihop, om jag drar i handtaget tror du den ställer sig upp då?"
*"varför gråter du? jag tror min häst kommer skada sig på stenen i hagen?"
Oj oj oj, jag har många på lager, kanske har hållt på med detta för länge :-D