Skötväska/skötryggsäck eller vanlig ryggsäck

Det är ju så olika om det är nödvändigt med skötväska eller inte. Eller ja det måste ju såklart inte vara något som säljs som skötväska. Men en bra väska iaf.

Om man som oss dels var ute mest hela dagarna, och dels inte åkte bil överallt utan isf kollektivt. Ja då blir det nödvändigt med en väska som rymmer ett gäng blöjor och ett par ombyten till bebis, amningsinlägg, lite tvättlappar och iaf en vattenflaska till sig själv.

Åker man däremot bil överallt eller mest är borta kortare stunder ja då blir det kanske såklart onödigt.

Vi växlade mellan "vanlig" skötväska och ryggsäck. Som ryggsäck har vi Haglöfs corker vilket jag kan rekommendera eftersom den öppnas längs hela sidan så man inte behöver gräva för att nå längst ner @Rhinos :)

Tyckte det var smidigt att hänga på vagnens styre, hade en Skiphop som var rätt grund och med många fack. Vår son både kräktes och bajsade mycket så hade ofta 2-3 ombyten med.

Vi fick med skötväska när vi köpte vagnen, tycker det har varit smidigt att ha den hängande där. Har vi burit i sjal/sele så har vi bara tagit med den som en vanlig axelremsväska. Nu för tiden när barnet är 2 år använder vi sällan vagnen, utan tar med en ryggsäck (om vi behöver mer saker med oss) eller stoppar ner det lilla som behövs i en vanlig väska/ryggsäck.

Om man som oss dels var ute mest hela dagarna, och dels inte åkte bil överallt utan isf kollektivt. Ja då blir det nödvändigt med en väska som rymmer ett gäng blöjor och ett par ombyten till bebis, amningsinlägg, lite tvättlappar och iaf en vattenflaska till sig själv.

@Rhinos :)
Det du skriver rymdes i en blöjpåse under vagnen. Plus tjocktröja till mig o lillen. Vattenflaska har vi i "förarpanelen" på styret.

Det du skriver rymdes i en blöjpåse under vagnen. Plus tjocktröja till mig o lillen. Vattenflaska har vi i "förarpanelen" på styret.

Ja det är klart att man kan ha en påse istället för en väska. Precis som man kan ha en påse istället för väska med sig till jobbet. Men behovet av att ha med sig saker finns ju fortfarande och de behöver ju förvaras någonstans. Speciellt om man inte har med sig vagn jämt :)

Till första hade vi en gigantisk skötväska, den byttes ut till en mycket mindre när barn två kom. Gillar att den är mindre, många fack inuti och ett par utanpå. Skönt att kunna hänga den på handtaget på vagnen och slippa bära (dålig rygg).

Använder skötväska, axelremsmodell. Bababing heter märket. Den är ganska stor och var rätt dyr men har många bra fack och ingår en ”matta” man kan lägga bebisen på när man byter blöja.
Har den alltid med mig i bilen eller under vagnen ( ja, inte om vi bara ska på en liten promenad förstås). Den är lite otymplig, men är nöjd ändå!

Brukar packa ner extrakläder, blöjor, våtservetter, dregellappar/bibar, bajspåsar, vattenflaska, ev mat/mellis till både mig och bebis, nappflaska, matskål/sked, kalender, BVC-boken, Alvedon, Nasonex (till mig), halstabletter, ev någon leksak och kanske någon liten handduk om jag kommer ihåg! :D

Jag har bara kört med vanliga väskor. I början en stor, rymlig väska som är en handväska men på gränsen till en weekendbag typ. Efter ett par månader byttes till en väska i avlång modell. Har aldrig kännt behov av en massa fack. Det viktigaste var att få en bred öppning så att man fick en snabb översyn. Barnet drack ersättning.

Har en skötväska. Den används när vi åker och badar till handdukar, badkläder osv. Annars mest ryggsäck eller axelremsväska. Han ammar så inga flaskor etc behöver följa med.

Jag har med mig skötväskan jämt. Vi är ofta ute och går länge, plus att jag tycker det är sjukt smidigt att ha survival-kitet färdigt att bara ta i farten när man går ut genom dörren. Jag gillar ordningen i skötväskan, jag kommer åt det jag behöver snabbt och jag vet precis vart det ligger utan att behöva riva runt i en väska utan så mycket fack.

Köpte en skötväska på Gekås för typ 300 kr.

Hej!

Har ni köpt skötväska? Använder ni den?

Jag funderar på att köpa en skötryggsäck alt en vanlig.. funkar det lika bra med en vanlig ryggsäck?

Är det ett onödigt köp med skötväska?
Jag har en kånken eftersom jag när i sjal mycket också , funkar superbra, sidofacken är perfekta för vattenflaska och termos (ger ersättning).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: dukie
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
629
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama