Skottsäker eller dum??!

Kalaspinglan

Trådstartare
Gott Nytt År allesammans!

Jag hoppas att ni alla har en trevlig kväll och att era hundar klarat av kvällen bra.

Jag kom just tillbaks från en promenad med min hund. Några småungar smällde två smällare med kort intervall precis bakom knuten på huset när vi passerade. Min hund ställde sig i lekposition och viftade på svansen åt killarna.

Låt oss hoppas att han beter sig så under själva tolvslaget också. Nu sitter vi inomhus och det verkligen ekar mellan husen av smällare och raketer men han bryr sig verkligen inte alls. Och jag som varit så orolig...
:love: :D :D ;) :love:

Nu ska jag fortsätta med studierna (spännande nyårsaktivitet, eller hur?) efter att ha tvättat och städat. Sambon jobbar inatt, han och kollega kanske kommer förbi vid tolvslaget om det inte är "krig" ute. Håll en tumme...

Tjingeling!!!

Sv: Skottsäker eller dum??!

Skönt att han inte brydde sej. :)

Jag var oxå orolig för att min valp skulle reagera negativt på smällarna, men nu när jag var ute en snabb kissrunda så brydde hon sej inte alls. :D Ligger och snarkar trots att d låter som 3:e världskriget utanför. :love:

*håller en tumme*

Hobbe är likadan :love:
Förra året stod han och kikade ut på tolvslaget, jag fick lyfta upp mot fönstret så han fick se fyrverkerierna.. :rofl:
Nu ligger han och kika på TV.. :)

Vet dock att en av grannhundarna har det väldigt jobbigt just nu.. :(

Nu har både Shumba och jag stått ute på balkongen och tittat på fyrverkerierna. Han passade på att kissa på sin tidningshög och sedan gick han in och la sig igen. Skön kille...

Tips låt dom leka med ballonger.
Spela musik.
Det största mistaget många gör är åhh är du rädd kom till mig sitt i knäet sen förblir dom rädda :(
Man umanar dom att det är farligt

Förtydligar (om det missförstods); har pinkade inte för att han var rädd - utan för att han behövde...

Vad skönt att han inte brydde sig! Våran har vi låtit vara med jämt, och han förknippar skott med jakt = urkul så han är totalladdad och vill bara jobba... ;) Fast när han är hos "farmor" så går det bättre så där reagera han inte alls, hon kan ju inte följa med och jaga ju... ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är hundvakt åt min väns hundar och jag har mer och mer lagt märke till hur "bitchig " den ena är. Det är två tikar och den andra är...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 937
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 046
Senast: Rouise
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Behöver skriva av mig och få höra lite fler synpunkter från er hundägare, då jag fick en väldigt oväntad kommentar vad gäller min natt...
2
Svar
26
· Visningar
2 922
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård