Jag tycker att det låter som att du inte har så stor erfarenhet av hundar (och det är inget fel med det!) och satt och funderade på vad du fått för info om hundarna från hundägaren. Men här blir det ju lite klarare. Klart man tror att det är okej att göra som hundägaren själv gör om man inte får andra instruktioner.Orkar inte svara alla. Voff med flera . Ni behöver inte ge mig en massa skit utan att ens läsa ordentligt. Hunden är bland annat INTE alls trevlig mot sin kompis som någon påstod. Och hunden är i lekgården med sin ägare också. Så hur ska jag veta att ni tycker jag är ett pucko som också gick dit för att hon skulle få vara utan koppel?
Det var också en allmän undran jag hade i mitt första inlägg. Jag har även efter det frågat flera gånger om hundar i allmänhet beter sig så här.
Att hunden är otrevlig har jag sagt till ägaren och även ägaren kallar den för det!
Jag skulle själv inte vilja ha en hund med den personligheten som den här hunden har.
Jag fick mycket bra svar av flera här som har lite pedagogik och tackar för dom. Men voff med flera. Bara så ni vet. Ni skrämmer bort mig från att lära mig mer här med era bitska svar. Det är tråkigt när man inte vågar fråga längre.
Jag tycker hundägaren gör fel, den där hunden ska absolut inte vara i en rastgård, eller ens behöva träffa okända hundar. Eftersom hon dessutom är en plåga för den andra hunden så bör man för bådas skull inte hålla dem tillsammans. Det låter mycket konstigt och fel att tvinga den "snälla" hunden att leva med någon som är otrevlig mot henne och den "otrevliga" hunden mår ju bevisligen inte bra.
Ja gud det finns massor med ensamhundar eller sådana som bara tolererar väldigt specifika individer!Man får ju uppfattningen av att hundar är flockdjur och behöver vänner liksom hästar ? Men hundar kan alltså vara som många katter också och bara vilja vara ensamma ?