Skotillverkare

prusiluskan

Trådstartare
Min häst äter skor, känns det som. Vi har grusvägar för att komma till ridrundorna, och det går fort att få lövtunna skor.

Är det skillnad på skor och skor? Alltså från en leverantör till en annan?
Och hur gör ni andra som får slitna skor pga grusunderlag? Härdade skor? Guldskor? Är intresserad av alla erfarenheter!

(Vi kan väl utgå från att hästen är frisk, hovslagaren är kompetent och att jag skor min häst tillräckligt ofta?)

Sv: Skotillverkare

Min ena häst har tio mm skor runt om, hon fixar ner dom till 2 mm på sex sju veckor så nu har hon special skor som min hovslagare har fixat!

Kolla med din hovslagare, dom e ju utbildade för att trolla fram fungerande skor till olika hästar!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Ridning Mina barn, 10 och 12 år har ridit 2 terminer på ridskola, och sporadiskt i några år innan det. Jag och deras pappa har båda ridit sedan...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 292
Senast: nickan1
·
Hundavel & Ras Kanske ni är på Buke kan bidra med lite råd och erfarenheter! Jag har en japansk spets sedan innan, han är drygt 5 år och den perfekta...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 467
Senast: Hgfy
·
Hästvård Hej, jag skriver på ett anonymt nick eftersom jag inte vill att hästägaren eller någon annan ska bli inblandade eller känna igen...
Svar
8
· Visningar
2 342
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur